خبرگزاری کار ایران

فتحی:

شفافیت رای نمایندگان، رمز موفقیت ملل متمدن است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۴۷

نماینده تهران گفت: باید این حق را به مردم بدهیم که از نظرات ما مطلع شوند که در این صورت نمایندگان با احساس مسئولیت بیشتری عمل می‌کنند و این شفافیت رای نمایندگان رمز موفقیت ملل متمدن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد فتحی در صحن علنی مجلس که طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره شفافیت آرای نمایندگان را طرح کرده بود، گفت: ما فوریت این طرح را مطرح کرده بودیم اما امروز بعد از ۹ ماه و ۷ روز تاخیر در صحن علنی مجلس مطرح شده است. فوریت این میزان تاخیر را برنمی‌تابد که این قدر معطل بماند.

وی تاکید کرد: اگر هر مساله‌ای در زمان خودش طرح شود، قابل دفاع است ما در ابتدا ۳۸ امضا جمع کردیم و سپس آقای حاجی دلیگانی طرح مشابهی را ارائه داد و اینقدر در هیئت رئیسه ماند که یادشان رفت چنین طرحی وجود دارد و پس از آن ۱۲۰ امضای دیگر جمع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر جایی که نمایندگان رایی می‌دهند باید این الزام وجود داشته باشد که آرای موافقان و موافقان به استحضار مردم برسد و این مهم بر آن اصل قانون اساسی هم تاکید دارد که می‌گوید اخبار و مشروح مذاکرات نمایندگان باید از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: کلیات این طرح ۹ ماه پیش ارائه شد که توقع داشتیم در همان زمان مطرح شود در دستور کار قرار بگیرد اما روزی مطرح شد (امروز) که مسائل دیگری از جمله مسائل معیشتی در کشور مطرح است.

فتحی با بیان اینکه این طرح ممکن است موجب تسلط نهادهای امنیتی و نظارت‌های استصوابی شود، گفت: اما محاسن این طرح نسبت به معایب آن بیشتر است ما باید این حق را به مردم بدهیم که از نظرات ما مطلع شوند که در این صورت نمایندگان با احساس مسئولیت بیشتری عمل می‌کنند و این شفافیت رای نمایندگان رمز موفقیت ملل متمدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز