خبرگزاری کار ایران

فتحی در نطق میان‌دستور:

آقای روحانی برخی انتصابات شما تقدم اراذل به افاضل است/ از اتاق رئیس دفترتان نسبت به تصفیه افراد اقدام کنید

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۲۳

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور ای کاش می‌گفتید این مجلس به تضییع اصول و تمسک به فروع پرداخته است. شما اشتباه کردید که متذکر نشدید. شما مقصرید که میزان تقصیر قوه قضائیه را بیان نکردید. مگر غیر از این است که دادستان با ۳۰۰ وظیفه تعریف شده باید در مبارزه با فساد نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد فتحی در نطق میان‌دستور تاکید کرد: خوشابه‌حال شهیدان که رفتند و این روزها را ندیدند که ما درگیر قحطی وجدان هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های دیروز رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور شما دیروز گفتید ما هنوز دچار بحران اقتصادی نشدیم و در مرحله آسیب هستیم و همچنین بیان کردید که نباید سیاه‌نمایی کرد که من هم می‌پذیرم. ایجاد وفاق اجتماعی مهم‌ترین سرمایه کشور و مقدم بر هر امری است.

این عضو کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرد: احساس عدالت از خودِ عدالت مهم‌تر است اما احساس فساد و ظلم باید به اندازه مبارزه با فساد و ظلم باشد؛ چرا که اگر نسبت به ظلم سیاه‌نمایی شود، مهم‌ترین سرمایه‌ اجتماعی که اعتماد و وفاق عمومی است، از بین می‌رود.

این نماینده مردم تهران با بیان اینکه فساد در همه جوامع کم و بیش وجود دارد، خاطرنشان کرد: اینجا ایران با ادعای دیانت اسلامی است. فساد در حد اندک هم زیاد است. آقای رئیس‌جمهور بنده به خاطر همین میزان فساد و تبعیض و آسیب شما را مقصر می‌دانم. چراکه برخی از انتصابات شما به تعبیر حضرت امیر(ع) تقدم اراذل به افاضل است.

فتحی عنوان کرد: تا زمان باقی است همین امروز همه منصوبان خود را غربال کنید و افراد شایسته را جایگزین آنها قرار دهید. درب اتاق خود را باز کنید و از اتاق رئیس دفتر نسبت به تصفیه افراد اقدام کنید.

این عضو کمیسیون قضائی مطرح کرد: بزرگ‌ترین تقصیر شما این است که دیروز در این صحن از تقصیر دیگران چیزی نگفتید. ای کاش از میزان تقصیر نظام قانون‌گذاری کشور در فراهم آوردن این وضعیت بحرانی سخن می‌گفتید و ای کاش بیان می‌کردید که بیشتر این معضلات ریشه در مصوبات این مجلس دارد. ای کاش از دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصاب مدیران کشور هم سخن می‌گفتید.

این عضو فراکسیون امید اظهار کرد: ای کاش می‌گفتید این مجلس به تضییع اصول و تمسک به فروع پرداخته است. شما اشتباه کردید که متذکر نشدید. شما مقصرید که میزان تقصیر قوه قضائیه را بیان نکردید. مگر غیر از این است که دادستان با ۳۰۰ وظیفه تعریف شده باید در مبارزه با فساد نقش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز