خبرگزاری کار ایران

تجری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده متوقف شده است/ کرمانشاه علاوه بر زمین لرزه، آهن‌لرزه هم دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۳۸

نماینده مردم کرمانشاه درخصوص روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در این روزهای کشور گفت: به دلیل نبود آهن‌آلات در مناطق زلزله‌زده روند بازسازی با رکود مواجه و متوقف شده است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و همچین وضعیت آسیب‌دیدگان زمین لرزه‌های اخیر، گفت: کرمانشاه علاوه بر این‌که زمین لرزه دارد آهن لرزه هم دارد؛ متاسفانه نبود آهن‌آلات و عدم توجه مسئولان وزرات صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن در تامین آهن‌آلات،  مشکلاتی در این مناطق به وجود آورده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مسئولان امر پای کار بیایند، عنوان کرد: علیرغم اینکه هماهنگی‌های لازم را با آقای نوابی معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و معاون وزیر انجام داده بودیم خروجی تقریبا صفر است؛ به دلیل نبود آهن آلات در منطقه روند بازسازی با  رکود مواجه  و متوقف شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون روند بازسازی توسط چه نهادها و ارگان‌هایی در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است، گفت: واحدهای مسکونی که تا امروز ساخته شده توسط نهادها و سازمان‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، قرار گاه سازندگی سپاه، سازمان بسیج سازندگی و با همت مردم تقریبا ساخته شده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اکثریت مردم به جهت نبود آهن‌آلات برای بازسازی خانه‌های خود سرگردان هستند و روند بازسازی کامل متوقف شده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که فکر می‌کنید صبر و تحملی که مردم مناطق زلزله‌زده تا به امروز داشته‌اند تا کجا ادامه یابد، گفت: متاسفانه  مسئولین بنیاد مسکن و وزراتخانه‌ها خصوصا صنعت، معدن و تجارت از نجابت مردم درحال سوءاستفاده هستند.

 وی خاطرنشان کرد: این کاسه صبر مردم یک حدی دارد. مردم نجیب مناطق زلزله‌زده مرزدار هستند و  حساسیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کشور را درک کردند؛ تاکنون سختی‌ها و کاستی تحمل کرده‌اند و سعی‌شان بر این است که نظام کمترین هزینه را متحمل شود.

تجری ادامه داد: از معاون اول و رئیس‌جمهور تقاضا دارم به جهت اهمیت موضوعات و جلوگیری از توقف کامل ساخت و بازسازی‌ها جلسه‌ای با فوریت برگزار و مسئولان را به رسیدگی به این مساله وادار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز