خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ‌:

افزایش تعاملات راهبردی بین المللی از اهداف سازمان بنادر است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۳۱

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش تعاملات راهبردی بین المللی از اهداف سازمان بنادر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، محمد علی حسن زاده در نشستی که با حضور مدیر بنادر آذربایجان در بندر امیرآباد برگزار شد، گفت: بندر امیرآباد در شمال کشور رشد عملکرد دارد و این نشان می دهد جانمایی بندر درست و اهدافی که برای بندر امیرآباد درنظر گرفته شد اهداف دست یافتنی است.

وی افزود: بنادر بایست در زنجیره تامین و حمل، ارتباطات گسترده ای داشته باشند ارتباطات میان بنادر، تجارت میان بنادر را تسهیل می بخشد و فراهم سازی تسهیلات در تجارت پیامدهای مثبتی برای تجارت و دیگر حوزه ها و در نهایت به اقتصاد کلان کمک می کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: اگر از جنبه راهبردی به جایگاه بنادر نگاه کنیم زمینه تجارت کشور از طریق بندر فراهم می شود و از جنبه راهبردی و سیاسی، وابستگی میان کشورها را به دنبال دارد و این یکی از مهمترین ابزار قدرت ها برای تعاملات راهبردی است حتی یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی افزایش تعاملات راهبردی میان کشورها به ویژه کشورهای همسایه است.

حسن زاده گفت: در ترانزیت معمولا کشورها سهمیه ای برای ورودی و خروجی کامیون ها در نظر می گیرند اما در بنادر هیچ محدودیتی در صادرات وجود ندارد و این از امتیازات حمل و نقل دریایی است.

وی به نقش مهم آذربایجان در جابجایی کالا از شرق به غرب اشاره کرد و افزود: برای احیای کریدور شمال _ جنوب و یا افزایش رونق کریدور باید چالش هایی که در عرصه عملیاتی بنادر شمال به ویژه بندر امیرآباد و بنادر آذربایجان وجود دارد را به حداقل برسانیم تا تجارت رونق یابد.

این مسئول با بیان اینکه ترانزیت تنها نمونه ای از فرصت هایی است که تاکنون استفاده نشد، گفت: همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر نشان داد که نقش بندر برای همسایگان کلیدی و راهبردی است و اتصال به ریل یکی از ویژگیهای مهم بندر امیرآباد است.

حسن زاده عنوان کرد: بندر امیرآباد به شبکه ریلی متصل است و اسکله رو- رو ریلی به دلیل ایراد جزئی عملیاتی نشد؛ با عملیاتی شدن این اسکله خطوط ریلی به کشورهای حاشیه دریای خزر متصل می شود و افزایش صادرات و ایجاد فرصت های شغلی را در پی دارد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر آمادگی دارد برای کاهش هزینه حمل، ارائه تخفیف و تعرفه های ترجیحی میان ما و آذربایجان و در واگذاری زمین به عنوان فرصت سرمایه گذاری متقابل تصمیم بگیرد و هر پیشنهاد و اقدامی که به استفاده بهینه و ایفای نقش فعال بندر باکو و امیرآباد در حوزه تجاری و گردشگری کمک می کند می پذیرد.

ارتباط بنادر ایران و آذربایجان گسترش می یابد

در ادامه مدیر عامل بنادر و دریانوردی آذربایجان از گسترش ارتباط میان بنادر ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: ما ارتباطات خوبی با سازمان بنادر ایران داریم و با توجه به ظرفیت مناسب بندر امیرآباد این ارتباط و همکاری را گسترش می دهیم.

طالح‌ زیادف بیان کرد: بنادر ایران تحول و تغییر چشمگیر و سریعی داشتند و طبیعی است که این تحولات برای ما نیز اثرگذار است.

وی با اشاره به چند وجهی بودن حمل و نقل در بنادر افزود: امروزه بنادر از نقش سنتی خود خارج شدند و به دنبال خلق فرصت های جدید در توسعه اقتصاد هستند.

مدیرعامل بنادر آذربایجان از ایجاد بندر جدید در نزدیکی باکو خبر داد و گفت: فرصت برای تعامل بیشتر میان ایران و آذربایجان فراهم است و ما نیز از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

زیادف با اشاره به ظرفیت خطوط ریلی در بندر امیرآباد گفت: خطوط ریل در بندرامیرآباد به ویژه اسکله رو- رو ریلی فرصتی است تا کالای بیشتری حمل و جابه جا شوند و مبادلات تجاری میان دو کشور توسعه یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز