خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تشریح راهکارها برای استفاده از وضعیت صادراتی بنادر شمالی به مقصد کشورهای حاشیه خزر / توسعه روابط اقتصادی با همسایه‌های شمالی رفاه ملت‌ها را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۶۷

استاندار مازندران با ارائه راهکارها برای استفاده ازظرفیت بنادر شمالی کشور در جهت توسعه صادرات به کشورهای همسایه گفت: افزایش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه موجب رشد و رفاه ملت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی استاندار مازندران برخی از نمایندگان سه استان شمالی در مجلس و برخی از سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه خلیج فارس در امیرآباد برگزار شد گفت: فرصت جغرافیایی ایران در راستای سیاست‌های پابرجا خارجه در ماموریت بین‌المللی دسترسی به آب‌های آزاد جنوب و اقیانوس هند برای دسترسی کشورهای این حوزه به کشورهای آسیای میانه از طریق کریدور شمال به جنوب نقش و جایگاه ویژه‌ای به ارمغان آورده است.

به همین جهت برگزاری این همایش فضایی برای مذاکره و تبادل نظر بین کشورها ایجاد می‌کند که این مهمترین خروجی این همایش می‌تواند باشد.

وی افزود: برای توسعه روابط باید همکاری‌های خود را افزایش دهیم و تنوع بخشی به همکاری‌ها بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به توسعه روابط اقتصادی شود.

وی افزود: بنابراین با افزایش این همکاری‌های پایدار می‌توانیم افزایش رفاه ملت‌ها را پایه‌گذاری کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه پس از موضوع افزایش تنوع‌بخشی به همکاری‌ها بحث تنوع ارتباطات حمل و نقلی بین کشورهاست گفت: ایران سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقلی انجام داده است و اخیرا پروژه برقی‌سازی راه‌آهن اینکه‌برون گرمسار را آغاز کرده‌ایم که با اجرای این پروژه ظرفیت جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن در این مسیر از دو و نیم میلیون تن در سال به ۱۰ میلیون تن می‌رسد که سرعت جابجایی بار هم از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از اواخر ماه آینده هم پروازهای بین ساری و کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز می‌شود که این می‌تواند ظرفیت‌های مکمل برای افزایش صادرات ایجاد کند.

اسلامی با بیان اینکه باید صنایع دریایی کشورمان را برای افزایش جابه‌جایی کالا توسعه دهیم ادامه داد: موضوع دیگر بحث توسعه گردشگری دریایی است که می‌توانیم با داشتن شناورهای رورو و واگن‌های رورو تبادل مسافر در دریای خزر را توسعه دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت توسعه صادرات محصولات باقی و صنایع پروتئینی استان مازندران گفت: امروز این محصولات به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می‌شود و می توانیم از کشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش صادرات این محصولات استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بندر امیرآباد فرصت ویژه‌ای برای تولید کالا و خدمات است و زمین و تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران مولد قرار می‌دهیم که می‌توانند با دارا بودن پس‌کرانه‌های بیش از هزار هکتاری تولید را در این استان رونق دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز