خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

ورود مجلس به موضوع ساماندهی مهریه

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۵۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فراکسیون خانواده به موضوع ساماندهی مهریه ورود کرده و در حال بررسی چندین طرح است.

به گزارش ایلنا، زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ورود فراکسیون خانواده به موضوع ساماندهی مهریه خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگانی هم که عضو این فراکسیون نیستند به دنبال پیگیری این مسئله هستند.

وی با بیان اینکه‌حدود 4 هزار زندانی مهریه در کشور داریم، تصریح کرد: بعد از گران‌شدن قیمت سکه این تعداد در حال افزایش است، ستاد دیه و معاونان قوه قضاییه طی نشست‌های‌شان با ما نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین تکلیف بحث مهریه شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: جوانی که باید مشغول فعالیت و تحصیل باشد به دلیل وجود اختلافات خانوادگی‌ و کدورت‌ها با اجرا گذاشته شدن مهریه در زندان به سر می‌برد که این موضوع هزینه‌هایی را به کشور و خانواده‌ها وارد می‌کند.

ساعی بیان کرد: خانواده‌های درگیر این موضوع مکررا از ما می‌خواهند تا به زندانی‌های مهریه رسیدگی کنیم، بر این اساس تاکنون چندین طرح پیشنهاد شده که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه طرح‌های ساماندهی مهریه مضمون‌های متفاوتی دارند، گفت: به طور مثال محاسبه مهریه به نرخ روز که زمان عقد هم در آن تاثیرگذار است یا تعیین سقف برای مهریه که البته این طرح‌ها هنوز خام است اما تلاش می‌کنیم تا برای برون رفت از این مشکل یک راهکار پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز