خبرگزاری کار ایران

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان در تبریز اعلام کرد؛

افزایش سهم بانوان در ورزش برای ایجاد نشاط و تندرستی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۵۴

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت:‌بخشی از سیاست های وزارت ورزش افزایش سهم بانوان در ورزش است ،تردید نداشته باشید که وزارت ورزش این موضوع را پیگیریخواهد کرد.

به گزارش ایلنا؛ فریبا محمدیان در تبریز طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حضور بانوان با شکل و شمایلی مردانه در ورزشگاه ها، زیبنده نیست و به نوعی، مقررات گریزی محسوب می شود.افزود: برنامه های مختلفی در حوزه ورزش بانوان برای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴، تدوین شده که سیاست اول وزارت ورزش، افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت بانوان است و سیاست بعدی ما، افزایش سهم ورزش بانوان،  در تامین نشاط و تندرستی آن هاست.

وی افزود: به دنبال ارتقای عزت و هویت ملی بانوان هستیم که در بازی های آسیایی جاکارتا، شاهد این موضوع بودیم و بانوان ورزشکار ما خوشبختانه توانستند عزت و اقتدار دختران محجبه و مسلمان را به رخ آسیا بکشانند.

 

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: به دنبال اجرای طرح آمایش محیطی هستیم و معتقدیم باید فعالیت‌های ورزشی، باید با حداکثر بهره‌وری انجام گیرد و امیدوارم استان آذربایجان شرقی نیز بتواند ملی پوشان زیادی به کشور هدیه کند.
 

محمدیان در خصوص عملکرد بانوان ورزشکار کشور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بیان کرد: عملکرد بانوان در این رقابت ها، مورد رضایت ما بود، اما تحلیل کارشناسی را در فدراسیون ها به شکل دقیق انجام خواهیم داد و مطمئنا، بازی های آسیایی، گام بزرگی برای ورود به المپیک ۲۰۲۰ است که حتما، استان های کشور، در تقویت برنامه های ورزشکاران، همراه ما خواهند بود.

وی گفت: در سال ۹۶، نزدیک به پنج میلیون بانوی مشارکت کننده در فعالیت های ورزشی قهرمانی و همگانی داشتیم که از این بین، یک و نیم میلیون نفر، در حوزه قهرمانی فعالیت می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در بیش از ۳۵ رشته ورزشی، بانوان می‌توانند در محل برگزاری مسابقات حاضر شوند، اما حوزه‌ فوتبال، متفاوت است و این حوزه، متولیان دیگری دارد که در برخی از استان ها که درجه اهمیت بازی های فوتبال، کمتر است، کارمان راحت است؛ اما وزارت ورزش و جوانان، تمام تلاش خود را می کند که محل برگزاری مسابقات را به گونه‌ای آماده کند که خانواده ها، با خاطره ای شیرین ورزشگاه ها را ترک کنند.
 
 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز