خبرگزاری کار ایران

موافقت مجلس با دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۳۴

وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با طرح قانونی دو فوریتی تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

از ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن ۱۵۹ نفر رای موافق، ۳۴ نفر رای مخالف و چهار نفر رای ممتنع دادند.

بر اساس این گزارش، طرح مذکور با امضای ۶۱ نماینده تقدیم هیات رئیسه شده است. نمایندگان امضاکننده این طرح عنوان کردند با توجه به اینکه به موجب سیاست ارزی جدید دولت واردات کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی و به قیمت ثابت معادل هر دلار ۴۲۰۰ تومان است، ضروری است دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و حصول اطمینان از توضیح عادلانه کالاهای اساسی تمهیداتی را اتخاذ نمایند.

محمدمهدی مفتح در موافقت با این طرح عنوان کرد: این وظیفه دولت و حاکمیت است ما باید به آنها کمک کنیم تا فشار به اقشار آسیب‌پذیر کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی که آمریکا علیه میهن اسلامی ما راه انداخته و باعث افزایش سطح قیمت کالاها به ویژه کالای اساسی شده است، مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. فرزندان آنان در سن رشد قرار دارند بنابراین باید نیازهای اساسی‌شان تامین شود. از مجلس می‌خواهم با این طرح موافقت کنند تا حداقل نیازهای ضروری یک انسان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند موجب آرامش بازار، مردم و سطح عمومی قیمت‌ها شود و مردم نباید نگران باشند. ساختار موجود تعاونی‌ها و سازمان‌ها برای تحقق این طرح کافی است.

گفتنی است دولت موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها را با استفاده از تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و روستایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی منتخب و اتحادیه‌های مربوط به گونه‌ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و براساس نرخ ارز ترجیحی در اختیار آنان قرار گیرد. اولویت با تامین کالا از محل تولیدات داخلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز