خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارشاد انجام شد؛

افتتاح نخستین کتابخانه روستایی در جرگلان/ پیش بینی ردیف اعتباری برای راه‌اندازی سینما

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۵۱۱

وزیر ارشاد با حضور در شهرستان راز و جرگلان، کتابخانه روستایی جرگلان را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی با حضور در روستای کلاته ابریشم و افتتاح نخستین کتابخانه روستایی جرگلان گفت: برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری راز و جرگلان که راه‌اندازی سینما نیز در آن تحقق می‌یابد در سال ۹۸ ردیف اعتباری تعریف و پیش بینی می‌شود.

وی عنوان داشت: سال‌های گذشته شبکه روستاهای دوستدار کتاب در کشور جایگاه خودش را پیدا کرده و خراسان شمالی در این حوزه فعال واقع شده و امیدواریم با گسترش کتابخانه‌های روستایی حوزه فرهنگ و آموزش را توسعه دهیم .

صالحی اضافه کرد: نهاد کتابخانه ها به طور جدی مساله کمبود کتابخانه را حل خواهد کرد و تاسیس کتابخانه در این منطقه در اولویت قرار خواهد گرفت.

صالحی با اشاره به اینکه در این کشور یک خانواده‌ایم و ۳ عنصر اسلامیت،ایرانیت و محبت به اهل بیت ما را به هم وصل کرده، افزود: این عناصر سه‌گانه زنده و شاداب هستند و اسلامیت کنار ایرانیت همواره اهل‌سنت پیش رفته اند و در برابر دشمنان ایستاده اند و برای این مرز و بوم کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت، عنصر سومی است که ما را به هم وصل کرده طوری‌که همواره در حوزه نمایشنامه و شعر صدها نفر از اهل سنت حضور داشته‌اند و شعرای بزرگ اهل‌سنت زمزمه‌هایی در ارتباط با اهل‌بیت دارند که این امر برای تشیع شیعه به عنوان یک جاذبه محسوب می‌شود.

صالحی اظهار داشت: در دوره ۵ ساله دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف تحولاتی را در کشور شاهد هستیم مانند گازرسانی به روستاها که تعداد روستاهای برخوردار از گاز از ۱۴ هزار روستا به ۲۶ هزار ارتقا پیدا کرده و در حوزه کشاورزی در تولیدات‌باغی میزان تولید ۱۸ میلیون تن بوده که سال ۹۶ به ۲۲ میلیون تن رسید.

افتتاح کتابخانه روستایی کلاته ابرشیم و نشست مشترک با مسئولان ارشد استان، شهرستان راز و جرگلان و شورای معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اهم برنامه های سفر یک روزه وزیر ارشاد به استان خراسان‌شمالی و حضور در شهرستان راز و جرگلان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز