خبرگزاری کار ایران

فروش دو عکس از عباس کیارستمی به قیمت ۲۸ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۰۱

در تازه‌ترین حراج تابستانی یکی از گالری‌های تهران دو عکس از عباس کیارستمی هر کدام به قیمت ۲۸ میلیون تومان فروخته شد.

به گزارش ایلنا، استقبال  از حراج تابستانی عکس گالری مژده سبب شده این رویداد تا سه شنبه سیزدهم شهریور ماه تمدید شود. در هفته نخست، ۲۲ عکس به فروش رسیده و چنانکه انتظار می‌رفت عباس کیارستمی با فروش دو عکس از مجموعه باران، با قیمت‌های مشابه ۲۸ میلیون تومان پیشتاز است؛ دیگر هنرمندانی که بیش از یک عکس به فروش رسانده‌اند:" محمد سرخابی سه عکس، بابک حقی (کیوریتور این حراج تابستانی) و مریم سعیدپور هر کدام دو عکس.

در همین راستا عکسی از شادی قدیریان، ازمجموعه قاجار، عکسی از بابک کاظمی، مرجانه حسین پور، امید شلمانی، آی تای شکیبافر، الی عابدی، سهیل بهروزی، جلال شمس آذران، قاسم فتحی، آذین راد، حامد نصر آبادیان، مهدیه افشار و غزاله صداقت فروخته شده است.

مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده، ادای دین به جامعه عکس ایران را دلیل اصلی برپایی چنین رویدادی خواند و گفت:"قصد داشتم نمایشگاه عکس متفاوتی از عکاسان ایران در آرت فر تفلیس برگزار کنم که به جهت مشکلات ارزی پیش آمده میسر نشد، اکنون این حراج تابستانی توسعه یافته آن رویداد است تا شاید در داخل کشور تلنگری به مارکت عکس باشد. "

 در این رویداد عکس‌هایی از ۷۸ عکاس از چهار نسل هنر کشور به نمایش و فروش است.

قیمت‌گذاری آثار از سیصدهزار تومان آغاز و اکثریت عکس‌ها زیر دو میلیون تومان عرضه شده‌اند، همین استراتژی نشان می‌دهد برگزارکنندگان در پی تشویق مردم به خرید عکس هستند؛ البته جای نام‌های بزرگ هم در این حراجی فراموش نشده، اما حتی برای آثار اینچنینی هم قیمتی پایین‌تر از بازار هنر در نظر گرفته شده است؛

بابک حقی، کیوریتور این نمایشگاه می‌گوید: "جمع‌آوری این مجموعه چهار ماه طول کشید. سعی کردم از ژانرها و ایده‌های مختلف در این نمایشگاه بهره ببرم؛ هدف این بود که قیمت‌ها از جاهای دیگری که روی این آثار گذاشته می‌شود کمتر باشد تا علاقه‌مندان به هنر با هر قدرت خریدی بتوانند مطابق سلیقه و توانشان اثر خریداری کنند."

حراج تابستانی عکس گالری مژده، دوم شهریور ماه آغاز شده و تا سیزدهم شهریور در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، زنگ اول برپاست. علاقه‌مندان غیر از شنبه، از ساعت ۱۶ می‌توانند برای مشاهده آثار و خرید به این گالری مراجعه کنند.

فروش دو عکس از عباس کیارستمی به قیمت ۲۸ میلیون تومان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز