خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور مطرح کرد:

۵۰ درصد از مواد اولیه سم تولید داخل است/ سموم وارداتی برپایه آب هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۸۰

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: بیشتر مواد تشکیل دهنده سموم آماده وارداتی بر پایه آب است و ما برای واردات آن ارز از کشور خارج می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود گیل آبادی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در نشست خبری اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم کشور به تصمیمات اخیر دولتمردان مبنی بر اختصاص ارز به واردات سموم و ممنوعیت صادرات این محصولات واکنش نشان داد و اظهار کرد: ۵۰ درصد مواد اولیه سموم از تولیدات داخلی تامین می‌شود و همچنین تمام ملزومات بسته بندی و حلّال‌ها نیز از مواد داخلی است. ضمن اینکه فقط ۳۰ درصد از ارز دولتی در این حوزه استفاده می‌شود.

گیل آبادی در ادامه تصریح کرد: نکته جالب تر این است که تمام سموم بسته بندی شده وارداتی از چین، ارز یارانه‌ای می‌گیرند.

وی افزود: سوال ما از مسئولین این است که چرا سمومی که قابلیت تولید در داخل کشور را دارند باید وارد شوند.

وی با بیان اینکه برخی از سمومی که وارد می‌شوند بر پایه آب هستند و ۷۰ درصد آنها آب است، اذعان داشت: ما بابت این سم‌ها ارز می‌دهیم و آنها را وارد می‌کنیم.

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم ایران درخصوص قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید داخل عنوان کرد: درخواست ما از مسئولین این است که امور مذکور را رفع کنند و در جهت حمایت از تولید داخل موانع را بردارند.

وی با اشاره به اینکه واردات سموم آماده مصرف همواره آسانتر از تولید است، تاکید کرد: قوانینی که برای اختصاص ارز گذاشته شده به قدری دست و پاگیر است که در دو ماه اخیر ما نتوانستیم ارزی دریافت کنیم.

وی افزود: حجم بازار سموم کشاورزی در کشور ۳۰۰ میلیون دلار است. متاسفانه با یک بخشنامه ناگهان صادرات را ممنوع می‌کنند غافل از اینکه صادرکنندگان با چه زحماتی این بازارها را به دست آورده‌اند.

در ادامه بوستانی یکی دیکر از اعضای انجمن تولیدکنندگان سموم کشور با بیان اینکه با اطمینان می‌گویم سمومی که در کشور تولید و مصرف می‌شود هیچ تفاوتی با سمومی که در اروپا تولید می‌شود ندارد، گفت: ما استانداردهای سختگیرانه‌ای در زمینه تولید سموم داریم و این استانداردها بر اساس استانداردهای فائو است.

وی افزود: ۹۰ درصد سمومی که در داخل کشور مصرف می‌شود قابل تولید در داخل است و تنها ۱۰ درصد سموم جدید هستند و فناوری آنها به روز است. نتیجه واردات بی‌رویه سموم جز تعطیل کردن کارخانجات چیز دیگری نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز