خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران :

وضعیت شبکه حمل ونقل جاده ای شرق مازندران نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۷۰

نماینده مردم شرق مازندران گفت:وضعیت شبکه حمل ونقل جاده ای شرق مازندران نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، نماینده مردم شرق مازندران در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: این منطقه در شاخص های توسعه پایین تر از میانگین استانی است از راه روستایی گرفته تا برخورداری از آب شرب سالم، سرانه تخت بیمارستانی، نرخ بیکاری و مشکلات و آسیب های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارد.

علی محمد شاعری از استاندار مازندران خواست تا با تسهیل و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی، شرق مازندران را به میانگین استانی شاخص های توسعه برساند.

وی از وضعیت شبکه حمل ونقل جاده ای شرق استان انتقاد کرد و گفت: حمل و نقل جاده ای در هزار جریب و در درون و برون شهر وضعیت مطلوبی ندارد و ظرفیت محدود جاده ای منجر به تصادف، نارضایتی اجتماعی، تنش اجتماعی و افزایش هزینه های توسعه می شود.

این مسئول با بیان اینکه شبکه رو – رو ریلی در بندر امیرآباد باید زودتر به مرحله ی بهره برداری برسد افزود: بندر امیرآباد بیش از 7 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد و با بهره برداری از شبکه رو- رو ریلی می تواند در توسعه اقتصادی استان مازندران نقشی اثرگذار داشته باشد.

شاعری بر گردشگری شرق مازندران با محوریت بندرامیرآباد تاکید کرد و گفت: با گردشگری می توانیم بیکاری را به صورت کوتاه مدت حل کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز از میلیون ها مسافری که به مازندران سفر می کنند سهم شرق مازندران بیشتر از یک الی دو درصد نیست.

نماینده مردم شرق مازندران بیان داشت: به گازرسانی با اعتبار 220 میلیارد تومان به روستاهای شرق مازندران اشاره کرد و گفت: خط تغذیه روبه پایان است اما ناهماهنگی میان دستگاه ها مانع تسریع در اجرای پروژه می شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به کریدور امیرآباد-گلوگاه- دامغان- خراسان به چابهارعنوان کرد: 17 میلیارد اختصاص یافت و 70 درصد این پروژه در حوزه سرزمینی ما است اما در حال حاضر دستور داده شد از سمت سمنان تکمیل شود.

شاعری اظهار کرد: زمین 1000 هکتاری که برای شهرک صنعتی در نظر گرفته شد با موانعی از سوی سازمان بازرسی مواجه است که معاون عمرانی استاندار باید پیگیری کند همین 1000 هکتار می تواند پیشرو توسعه استان مازندران باشد.

وی بر احیای تالاب میانکاله تاکید کرد و گفت: 22 تالاب بین المللی در ایران داریم که یک تالاب در مازندران قرار دارد تالاب بین المللی میانکاله در کنوانسیون رامسر نیز ثبت شد اما 20 درصد از این تالاب بین المللی 68 هزار هکتاری خشک شد برای احیای این تالاب باید نگاه ویژه ای داشت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با تاکید بر آبرسانی و آسفالت روستاهای شرق مازندران گفت: در شرق مازندران میزان مصرف آب بیشتر از منابع آبی است به عبارت دیگر در این منطقه بحران آب داریم.

شاعری در پایان از استاندار خواستار شد: منطقه آزاد امیرآباد که به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز