خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

از هیچ منبع موثقی در دولت فرانسه خبر محدودیت سفر دیپلمات‌هایشان را دریافت نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۵۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه روابط ایران و اروپا مخالفان و دشمنانی دارد که باید هوشیار بود، تاکید کرد: از هیچ منبع موثقی در دولت فرانسه خبر محدودیت سفر دیپلمات‌هایشان را دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح شده توسط یکی از خبرگزاری‌های خارجی مبنی بر اینکه دولت فرانسه سفرهای غیرضروری دیپلمات‌‌‌‌‌‌‌های خود به ایران را محدود کرده است، گفت: من در هیچ‌‌‌‌‌‌جا و از هیچ منبع موثقی از سوی دولت فرانسه چنین اخباری را دریافت نکرده‌ام و اصولا هم هیچ‌‌‌‌‌گونه ضرورت و دلیلی برای اخذ چنین تصمیمی توسط وزارت امور خارجه فرانسه نمی‌‌‌‌‌‌بینم.

وی افزود: البته می‌دانم که روابط ایران و اروپا و به خصوص ایران و فرانسه بدخواهان و معاندینی دارد که گاهی در یک اقدام روانی سعی بر اثرگذاری منفی بر این روابط داشته و دارند و باید همواره در قبال این نوع تحرکات هوشیاری لازم را دارا بود. از سوی دیگر، اصولا سفرهای دیپلماتیک در حیطه اختیارات دولت‌ها است که می‌توانند به دیپلمات‌‌‌‌‌‌های خود اجازه انجام ماموریتی را بدهند یا ندهند؛ بنابراین این ادعای مطرح شده در برخی از رسانه‌ها در این برهه از زمان جای تامل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز