خبرگزاری کار ایران

قاسمی با محکومیت بمباران زنان و کودکان آواره یمنی:

حامیان تسلیحاتی متجاوزین به یمن پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۱۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه بمباران زنان و کودکان آواره یمنی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی بمباران زنان و کودکان آواره یمنی را به شدت محکوم کرد و گفت: حامیان تسلیحاتی متجاوزین باید پاسخگو باشند.

وی جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌‌‌‌ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی اظهار داشت: هنوز اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی‌‌‌گذرد که جهانیان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: استمرار و ادامه این گونه کشتار غیرنظامیان جز در سایه سکوت و بی‌‌‌‌تفاوتی مجامع تاثیرگذار بین‌‌‌‌‌‌المللی نمی‌‌‌تواند اتفاق افتد و بار دیگر از مجامع بین‌‌‌المللی و حقوق‌‌بشری می‌‌‌‌خواهیم با توجه به توالی این جنایات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی - اماراتی به یمن شوند.

قاسمی افزود: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قرار دادن بمب‌‌‌ها و سلاح‌‌‌های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده‌‌اند در این جنایات شریکند و باید به جامعه بین‌‌‌المللی و مردم یمن پاسخگوی سیاست‌‌ها و نتایج اقدامات خود باشند.

وی از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش‌‌‌‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز