خبرگزاری کار ایران

سالار آملی تاکید کرد:

لزوم تشکیل مجمع دانشگاه‌های ایران-افغانستان برای نهادینه‌سازی همکاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۳۵

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در دیدار با دکتر عبدالتواب بالاکرزی، معاون علمی وزارت تحصیلات عالی افغانستان گفت: ضروری است برای نهادینه سازی همکاری های دانشگاهی ایران- افغانستان، مجمع دانشگاه های دو کشور تشکیل شود؛ به همین منظور، فهرست دانشگاه های علاقه مند برای همکاری از هر دو طرف را به زودی اعلام می کنیم تا این مجمع تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در این دیدار اظهار داشت: فهرست دانشگاه های ایرانی علاقه مند به همکاری با افغانستان، را به زودی برای افغانستان ارسال کرده و آمادگی خود را برای برگزاری این مجمع در آینده نزدیک و به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام می کنیم.

وی از آمادگی کامل ایران برای کمک به توسعه علمی در افغانستان خبر داد و تصریح کرد: پیرو ملاقات های اخیر و سفرهای انجام گرفته، بر روی چهار محور اساسی شامل اعطای بورس به مربیان و اعضای هیئت علمی افغانستان، تبادل تجربیات در حوزه فنی و حرفه ای با افغانستان، تشکیل مجمع دانشگاههای ایران و افغانستان و ارائه تجربیات ایران به افغانستان در حوزه تضمین کیفیت و اعتبارسنجی توافق کرده ایم و انتظار داریم طرف افغانستانی، توجه بیشتری برای عملیاتی ساختن توافقات از جانب خود نشان دهد.

عبدالتواب بالاکرزی نیز در این دیدار ضمن تشکر از کمک های وزارت علوم و پیشرفت همکاری های دو وزارت در سال های اخیر، از پیشنهادهای دکتر سالار آملی استقبال و بر آمادگی خود و وزارت متبوع برای عملیاتی ساختن توافقات خبر داد.

بالاکرزی برای حضور در ششمین نشست کارگروه فنی برنامه اقدامات اعتماد ساز آموزشی پروسه استانبول که به میزبانی وزارت علوم برگزار شد، به ایران سفر کرده و فردا تهران را به مقصد کابل ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز