خبرگزاری کار ایران

وزیر دارایی فرانسه:

دنبال ابزارهای مالی مستقل اروپایی برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۲۴

وزیر دارای فرانسه گفت: به همراه آلمان تصمیم گرفتیم روی ابزار‌های مالی مستقل اروپایی یا آلمانی-فرانسوی که بتواند مانع از قربانی شدن توسط تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا شود، کار کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، آلمان و فرانسه اعلام کردند که بر روی راه حل مالی گریز از تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران کار می‌کنند. این تلاش‌ها شامل نقش بانک‌های مرکزی هم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این مذاکرات که شامل انگلیس هم می‌شود، سیگنالی از سوی قدرت‌های اروپایی است که نشان می‌دهد در حال تلاش برای نمایش جدیت‌شان برای استقلال از رییس‌جمهور آمریکا هستند. رییس‌جمهوری که سیاست «آمریکا اول» را دنبال می‌کند.

«برونو لومور» وزیر دارای فرانسه روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: به همراه آلمان تصمیم گرفتیم روی ابزار‌های مالی مستقل اروپایی یا آلمانی-فرانسوی که بتواند مانع از قربانی شدن توسط تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا شود، کار کنیم.

وی تاکید کرد: من از اروپا می‌خواهم که یک قاره مستقل با حاکمیت سرزمینی باشد نه یک خراج‌گزار و بنده. این ابزارها سازوکارهای مالی کاملا مستقلی است که تا کنون وجود نداشته‌اند.

«لومور» گفت: استفاده از «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» که در آمریکا به عنوان کانال مالی شناخته می‌شود بسیار پیچیده است و دولت‌های فرانسه و آلمان در حال مذاکره با بانک‌های مرکزی برای مداخله آنهاست.

وزیر دارایی فرانسه گفت: اگر ما بخواهیم یک ساز و کار مستقل واقعی ایجاد کنیم باید برای همه گزینه‌ها گشوده باشیم.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم روز دوشنبه اعلام کرد: اتحادیه اروپا روی حفظ روابط تجاری با ایران و حفظ کانال‌های پرداخت کار می‌کند.

«ماس» به پیشنهاد ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی نظیر سوییفت که از آمریکا مستقل باشد هم اشاره کرد و گفت: با اینکه سوالات بسیار سختی درباره جزییات سیستم‌های پرداخت هنوز بی پاسخ مانده است،  دست کم از یک تنش هسته‌ای در خاورمیانه جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدامات علیه چین، روسیه و ترکیه به تجارت اروپا نیز صدمه زده است.. ما باید واکنش نشان دهیم و خودمختاری اروپا و حاکمیت سرزمینی این قاره را در تجارت، اقتصاد و سیاست‌های مالی تقویت کنیم.

«کریستینا فریلند»، وزیر خارجه کانادا هم در این نشست سخنرانی کرد و گفت: ملت او هم در هدف حفظ نظم چندجانبه جهانی شریک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز