خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد:

محمودآباد به عنوان پایتخت گل های زینتی مازندران معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۶۴

فرماندار محمودآباد گفت:محمودآباد به عنوان پایتخت گل های زینتی مازندران معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور،فرماندار محمودآباد در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم دربخش صنعت را توجه به اقتصاد درون زا و خصوصا کشاورزی که جایگاه ویژه ای دارد؛ دانست و گفت: ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی مازندران با ویژگی خوب و مستعد وجود دارد که ۴۳ درصد از برنج تولیدی کشور در این استان تولید می شود.

وی با اشاره به این که مازندران می تواند در بحث گل و گیاه حائز رتبه های برتردر کشور باشد، تصریح کرد: محمودآباد ویژگی برجسته ای در بحث گل و گیاه داشته که کسب رتبه های برتر، رتبه اول در بخش گیاهان شاخه بریده و گل های زینتی رتبه دوم را داشته که باید فرا گیر و برجسته شود تا زمینه اشتغال زایی در سطح شهرستان برای جوانان فراهم شود.

یوسف پور با بیان این که در حوزه گل و گیاه اشتغال زایی زیادی وجود دارد، افزود: استفاده از این طرح دریافت تسهیلات کشاورزی می تواند جوانان تحصیل کرده با تخصص کشاورزی را در حوزه خود فعال و اشتغال زایی در زمینه گل و گیاه در سطح شهرستان شاهد باشیم.

فرماندار محمودآباد خاطر نشان کرد: برند و شاخص شهرستان گل و گیاه است؛ زمینه برای رشد این عرصه باید فراهم شود؛ دغدغه ها در زمینه ورود به حوزه گل و گیاه مطرح شود تا با بررسی های لازم درصدد رفع آن تلاش کنیم لذا این گونه زمینه برای رشد گل و گیاه در سطح استان فراهم می شود.

یوسف پور از اختصاص اعتبار حدود ۳ میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون به بخش گل و گیاه در محمودآباد اختصاص یافته، خبرداد و عنوان کرد: در زمینه ارائه تسهیلات باید بروکراسی اداری از بین برود؛ در بحث تسهیلات روستایی در قالب سامانه کارا الویت مطرح نشده، باید گل و گیاه به عنوان الویت قرار گیرد تا اقدامات لازم برای اشتغال زایی بیشتر در این بخش صورت گیرد.

در پایان این مراسم از کتاب جامع فرصت های سرمایه گذاری شهرستان محمودآباد رونمایی و از مولفین کتاب با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدرانی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز