خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور:

اردبیل باید به عنوان برند آب‌های درمانی دنیا معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۱۶۹

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اردبیل باید به عنوان برند آب‌های درمانی دنیا معرفی شود.

به گزارش ایلنا، محمد محب خدایی در دیدار با استاندار اردبیل تصریح کرد: استفاده صرف از آب‌های گرم به عنوان استخر شنا قابل قبول و کافی نیست.

وی افزود: این استان توانمندی آن را دارد که به عنوان برند آب درمانی دنیا معرفی شود و لازم است استراتژی و برنامه جامع به این منظور تعریف کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: از سویی هر یک از شهرهای این استان باید متناسب با ظرفیت خود توسعه یابد و نسبت به ظرفیت های گردشگری مناطق توجه شود.

محب خدایی متذکر شد: به عنوان مثال سرعین نباید به عنوان شهر گردشگری در تابستان شناخته شود و لازم است طرح هایی به منظور رونق گردشگری این شهر اجرا کرد.

اردبیل باید به عنوان برند آب‌های درمانی دنیا معرفی شود

وی همچنین به امکان معرفی مشکین شهر به عنوان محور گردشگری عشایری و روستایی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این شهرهای مرزی اردبیل قابلیت توسعه در حوزه گردشگری سلامت را دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در رونق گردشگری باید به بهبود بهره‌وری توجه داشت و به عنوان مثال افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی سرعین نیازمند توجه و دقت ویژه است.

محب خدایی به ضرورت تدوین زنجیره اشتغال اشاره و تاکید کرد: علاوه بر این لازم است توان استان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به کار گرفته شود.

وی با اذعان به اختصاص هشت هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کشور ادامه داد: آماده اختصاص سهم مطلوبی از این تسهیلات به استان اردبیل هستیم.

آمادگی استان در حمایت از تمامی طرح های توسعه گردشگری

در این جلسه استاندار اردبیل نیز به آمادگی استان در حمایت از تمامی طرح‌های توسعه گردشگری استان اشاره کرد.

اکبر بهنام جو با تاکید بر اینکه گردشگری محور اصلی توسعه اردبیل است، ادامه داد: طرح‌های مختلفی در دست اجرا است؛ از جمله اینکه در بهبود زیرساخت راه پروژه هایی در حال اجرا است.

وی تجهیز و راه‌اندازی راه آهن را فرصتی جهت تسهیل گردشگری دانست و تاکید کرد: فعال کردن گردشگری استان با محوریت دامنه سبلان قویا دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز