خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد عملیات مکه خبر داد:

حجاج مدینه بعد، از سوم شهریور عازم مدینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۱۲۷

رئیس ستاد عملیات مکه تاکید کرد: اولین گروه از زائران مدینه، عصر روز سوم شهریور به تدریج به مدینه اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا، نصرالله فرهمند با اعلام این خبر گفت: بازگشت حجاج به ایران از ۵ شهریور از فرودگاه جده و ۸ شهریور از فرودگاه مدینه آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه غروب روز ۱۲ ذی‌الحجه علیات ایام تشریق به لطف خدا و زحمات همه همکاران در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به پایان رسید و تمام زائران سرزمین منا را به سمت مکه ترک کردند، اظهار داشت: به دلیل آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات در ۲۴ کمیته تخصصی پس از پایان حج ۹۶، ایام تشریق حج امسال با موفقیت انجام شد. 

رئیس ستاد عملیات مکه افزود: در طول سال مذاکرات و جلسات مختلفی با وزارت حج عربستان و سندیکای حمل و نقل عربستان برگزار کردیم و در نتیجه این جلسات، مشکلی در انتقال حجاج به عرفات، مشعر و بازگشت حجاج از منا به مکه نداشتیم.

فرهمند ادامه داد: در منا از کمک زائرخدمه‌ها و زائریارها و همچنین نیروهای بعثه برای راهنمایی حجاج استفاده کردیم. هیات پزشکی نیز برنامه‌های منسجم‌تری در منا اجرا کرد. استقرار درمانگاه‌ها در مناطق هشت‌گانه طرح جدیدی بود و موجب شد که حجاج برای درمان مستقیم به مرکز پزشکی مراجعه کنند. اداره کل تغذیه و تدارکات بیشتر کار تهیه غذا و انتقال آن به عرفات و منا را به صورت متمرکز انجام داد و نوع غذاها هم متناسب با ذائقه‌های حجاج ایرانی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: مجموعه این تلاش‌های انجام شده موجب شد که رضایت حجاج به میزان قابل توجهی بیشتر از ایام تشریق سال گذشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز