خبرگزاری کار ایران

دبیر میز صنایع تبدیلی مطرح کرد:

روند صعودی صادرات صنایع تبدیلی در چهار ماهه سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۸۳۷

دبیر میز صنایع تبدیلی دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از رشد صادرات پنج قلم از محصولات صنایع تبدیلی در چهار ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، ماهرو مسعودی، دبیر میز صنایع تبدیلی با اعلام این خبر گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری، پنج قلم از محصولات صنایع تبدیلی به ارزش ۴۱۳ میلیون دلار و حجم ۲۸۴ هزار تن صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۲۹ درصد واز لحاظ وزنی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این محصولات شامل انواع کمپوت و کنسرو، ماکارونی و خمیرمایه، انواع کنسانتره و آبمیوه، روغن‌‌‌‌های نباتی و قند و شکر و فرآورده‌های آن است.

دبیر میز صنایع تبدیلی ادامه داد: طی مدت مذکور و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، روند صادرات کنسانتره وآبمیوه ۲۰ درصد، کمپوت و کنسرو ۷۵ درصد، ماکارونی و خمیرمایه ۱۲ درصد، روغن‌های نباتی ۲۸۵ درصد و قند و شکر و فرآورده‌های آن ۱۳۹ درصد با افزایش ارزش دلاری مواجه بوده‌اند.

مسعودی اضافه کرد: می‌­توان با کنترل هزینه‌های لجستیک، استفاده از تکنولوژی‌‌‌های روزآمد و تجهیز کارخانجات در بسته‌‌‌بندی و فرآوری و کاهش قیمت تمام‌شده بازارهای هدف را افزایش داد تا به توسعه صادرات محصولات صنایع تبدیلی دست یافت.

گفتنی است، محصولات متنوع صنایع تبدیلی به جهت ارزش افزوده بالاتر نسبت به محصولات کشاورزی دارای مزیت بیشتری در صادرات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز