خبرگزاری کار ایران

ترکمن:

هنر و فرهنگ موجب انسجام ملی و اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۹۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور عنوان کرد: هنر و فرهنگ منجر به انسجام ملی و اجتماعی می شود.

به گزارش ایلنا، علی الهیار ترکمن با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت هرساله جشنواره‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: از تلاش تمامی همکاران و‌مجریان برگزاری جشنواره که با اهمیت مثال زدنی این رویداد فرهنگی و هنری را به خوبی برگزار کردند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سال های بعدی بر کیفیت برنامه‌ها افزوده شود هرچند که تا کنون هم تلاش مسئولین بر همین هدف بوده است.
 
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی خوبی در کنار رقابت‌ها برگزارشد که بدون شک شما دانش آموزان توانسته‌اید استفاده لازم را برده و از تجارب این جشنواره برای مراحل بعدی زندگی‌تان استفاده کنید.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با بیان نقش هنر و فرهنگ در انسجام ملی و اجتماعی خاطر نشان کرد: روانشناسان هدف خیلی از فعالیت های انسان را خود شکوفایی می دانند و معتقدند با شکوفایی استعدادها ، افراد می توانند از ظرفیت های خود در زندگی فردی،اجتماعی و شغلی استفاده کنند و موفقیت بیشتری کسب کنند و البته خودشکوفایی محدود نیست و هرچه جلوتر بروید با استعدادها و توانایی های بیشتری از خودتان آ شنا می شوید.
 
وی در ادامه گفت: حوزه فرهنگ و هنر بسیار گسترده است و آنچه امروز شما در یک رقابت سازنده بدست آورده اید همان خودشکوفایی برای انسجام اجتماعی است و هنری که در شما متبلور شده در نظر اول شایدفردی است اما برآیند همه ی آنها ماهیت اجتماعی خواهد داشت.
الهیار تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای هنری دانش آموزان باعث تشکیل سرمایه های اجتماعی فاخری می شود و امروزخلق ثروت ملی و توسعه پایدار با سرمایه های انسانی امکان پذیر است.
وی گفت: امروز هنر موضوعی کاملا آشنایی است و همواره تغییرات و تحولات در ایران با چاشنی فرهنگ‌و هنر ایرانی با موفقیت گذرانده شده است ودر حال حاضر فرهنگ و هنر و علم ایرانی توانسته جامعه اسلامی را در بگیرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی برنامه‌ریزی برای فعالیت هنری و فرهنگی دانش آموزان را مهم دانست و افزود: امروز وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند با برنامه های منسجم باعث شکوفایی استعدادهای فرهنگی‌وهنری دانش آموزان شود و امیدوارم شما دانش آموزان هم از این فرصت ها استفاده کنید و توانایی ها و استعدادهای تان را توسعه دهید.
 
الهیار در پایان گفت: کشور ما مهندس، پزشک، کارمند، مدیر و... دارد و در کنار مشاغل دیگر به هنر ،موسیقیدان، شاعر و بازیگر نیاز دارد تا پیشرفت اجتماعی همه جانبه ای داشته باشیم و وظیفه شما دختران هنرمند و فرهیخته است که با ورودتان به نقش های اجتماعی از استعدادهنری تان در کنار دیگر مهارت ها استفاده کنید و ما در وزارت آموزش و پرورش تسهیل مسیر تحصیل شما در رشته های هنری در آموزش عالی را پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز