خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح کرد:

دستور کار شعار تمرکززدایی در جشنواره‌های سینمایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۱۹

در دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای اعتلای نام ایران در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و هنری برداشته شده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح کرد: شعار تمرکززدایی در جشنواره‌های سینمایی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایلنا از آمل؛ حجت‌الله ایوبی در آیین برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در آمل برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار بزرگی برای مازندران و در پیشرفت فرهنگ، هنر و فیلم‌سازی این استان بسیار موثر بیان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای اعتلای نام ایران در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و هنری برداشته شده است.
وی با با تاکید براینکه در سال گذشته فشار استکبار برای منزوی کردن کشور بیش از گذشته بود و تا حدودی دشمنان توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، اظهار داشت: این دولت توانست در زمانی که رژیم صهیونیستی در اوج انزوا است درب‌های مذاکره از سوی کشورهای دیگر را به سمت کشور باز کند.
ایوبی با اعلام اینکه براساس مقایسه در سال های گذشته در عرصه فرهنگ اتفاقات مبارکی افتاد، اذعان داشت: در این عرصه همدلی هنرمندان در عرصه سینمایی، فاصله بین نخبگان و هنر و سینما از بین رفته است.
رئیس سازمان سینمایی کشور بیان داشت: سعی ما بر این است که برخلاف گذشته‌ها که بیشتر جشنواره در استان‌ها برگزار می‌شد به استان‌ها و شهرستان‌ها دیگر سوق داده شود.
وی با اشاره به اینکه شعار تمرکززدایی در جشنواره‌های سینمایی در دستور کار قرار دارد، گفت: ایران فقط تهران نیست که همه جشنواره‌ها را در تهران برگزار کنیم بلکه باید در تمام کشور فعالیت در عرصه سینما آغاز شود.
ایوبی با براز خرسندی از میزبانی چنین جشنواره بزرگی در مازندران اظهار داشت: این استان ظرفیت بالایی برای برگیا این جشنواره را دارد به طوری که در شهرهای همانند «کن و برلین» از شهری کوچک دنیا هستند که برگزاری جشنواره‌های بزرگی در آن توانسته آنها را به جهانیان معرفی کند.
این مسئول با تاکید براینکه امروزه بسیاری از شهرهای کشورمان از سالن‌های سینمایی، نگارخانه محروم هستند، بیان داشت: متاسفانه برگزاری چنین جشنواره هایی در این شهرها مقدور نیست که باید این روند تغییر یابد.
وی خاطرنشان کرد: در این عرصه باید از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری گام موثری بردارند تا به احداثمجتمع عای فرهنگی در این استان بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز