خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد:

پرداخت ارزی نمایشگاه کتاب منتظر دستور مجدد رئیس جدید بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۵۰۱

امیرمسعود شهرام‌نیا گفت: ظاهرا پرداخت‌ها در مرحله‌ای‌ست که رئیس جدید بانک مرکزی باید دستور مجدد برای پرداخت‌ها صادر کند. به ما خبری مبنی بر توقف کار یا لغو تصمیم برای پردخت نداده‌اند.

امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره آخرین وضیعت پرداخت‌های ارزی بخش خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همان‌طور که در جریان هستید از روز پنجم نمایشگاه سی‌ویکم بنا بر تصمیم‌گیری و هماهنگی که از سوی دولت صورت گرفت، قرار شد که در بخش کتاب‌های خارجی کتاب‌ها به نرخ دلار 4200تومان به فروش برسد و بعدا یا مابه‌التفاوت این مبلغ را دریافت کنند یا میزان فروششان را دلار دولتی بگیرند. اسناد و مدارک مورد نیاز در چند مرحله گردآوری و اعتبارسنجی آن‌ها و استعلام از گمرک هم انجام شد و همه مدارک به بانک مرکزی ارسال شده است. ظاهرا پرداخت‌ها در مرحله‌ای‌ست که رئیس جدید بانک مرکزی باید دستور مجدد برای پرداخت‌ها صادر کند. به ما خبری مبنی بر توقف کار یا لغو تصمیم برای پردخت نداده‌اند. در عین حال اقدامی هم صورت نگرفته و ما پیگیر هستیم که هرچه سریعتر کار به نتیجه برسد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین درباره برنامه‌ریزی‌های حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2018 بیان کرد: چارچوب کلی کار مشخص شده و ثبت‌نام ناشران به اتمام رسید. فراخوان تشکل‌ها برای ارسال کتاب‌ها هم تمام شده اکثر در مرحله‌ای هستند که کتاب‌ها را گزینش می‌کنند و بروشورها را آماده می‌کنند. مباحث مربوط به آماده‌سازی غرفه و طراحی غرفه نیز در مرحله نهایی است و آماده‌سازی کاتالوگ‌ها و هماهنگی‌های نهایی قرار ملاقات‌ها هم در حال انجام است. امیدواریم که ما و تشکل‌های نشر با دست پر در فرانکفورت حضور داشته باشیم.  تعداد ناشرانی که برای حضور در فرانکفورت ثبت‌نام کرده‌اند بیشتر شده اما از آن طرف هم یکی دو ناشر اعلام کرده‌اند که ممکن است نتواند به این نمایشگاه بیایند. البته شرایط خیلی سخت است و امیدوارم که با وجود مشکلات ارزی مسئله‌ای برای ناشران و تشکل‌ها ایجاد نشود؛ ولی در هر صورت اگر هم کسی از شرکت در نمایشگاه فرانکفورت انصراف بدهد قابل درک است.

او ادامه داد: تنها یک مورد انتشارات شمع و مه بود که اعلام نکرد امسال به فرانکفورت نمی‌آید ولی ناشر دیگری در لیست نوبت بود که ثبت‌نام شد. مجموعا 22 ناشر، 6 تشکل اصلی نشر از مجموعه تشکل‌ها از جمله اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن ناشران دانشگاهی و انجمن ناشران کودک و نوجوان و همین‌طور مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انجمن زنان ناشر به فرانکفورت می‌آیند. سه آژانس ادبی فعال و یک مجموعه که اعلام آمادگی به فعالیت در قالب آژانس ادبی کرده نیز علاقه‌مند به حضور در غرفه ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز