خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران:

نجات هتل‌ها در گرو حمایت نهادهای تأثیرگذار گردشگری

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۷۹

محمد‌علی فرخ‌­مهر با اشاره به وضعیت نابسامان هتل‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور، راهکارهایی در خصوص تسهیل این مشکلات ارائه داد.

به گزارش ایلنا، محمد‌علی فرخ‌­مهر (رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران) با اشاره به عدم افزایش قیمت هتل‌ها در سال‌جاری گفت: طی یک‌سال گذشته با شروع هنجارشکنی­‌های سیاسی جهانی و بلایای طبیعی، شاهد رکود چشمگیری در صنعت گردشگری مخصوصاً هتلداری بودیم.

وی با بیان این‌که هتلداری از بخش‌های پر هزینه گردشگری است، افزود: استمرار و پایداری این صنعت گران‌قیمت منوط به توانمندسازی اقتصادی و برنامه‌­ریزی جهت گذر از بحران موجود با ایجاد حداقل توانمندی در برابر دخل و خرج هتل‌هاست که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

فرخ مهر با بیان اینکه در خصوص نرخ هتل‌ها در سال جاری تاکنون تصمیم جدیدی گرفته نشده است، اظهار کرد: برای برون رفت از شرایط موجود صنعت هتل‌داری نیازمندکمک ومساعدت نهادهای تأثیرگذار در صنعت گردشگری هستیم تا وضعیت با ثباتی در حوزه هتل‌داری ایجاد شود.  

 به گفته فرخ مهر، در شرایطی که هتل‌ها با سطح اشغال پایین و عدم حضور گردشگران، مواجه هستند، هتلدار ملزم به کاهش هزینه‌­های جاری و به‌دنبال آن کاهش خدمات است و  این روند به ترتیب کاهش پرسنل و افزایش قیمت اقلام مصرفی و نیز نگهداری را به همراه خواهد داشت.  

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران ، پرداخت وام ارزان قیمت با شرایط یک دوره تنفس یک‌ساله و تقسیط دو تا پنج ساله را به عنوان راهکاری برای برون رفت از وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: لازم است از آنجا که حامل‌های انرژی آب، برق، گاز از جمله محورهای تأثیرگذار بر هزینه‌­های جاری هتل است و قیمت‌­های آن افزایش چشمگیری داشته، سازمان‌های متولی حامل‌های انرژی موافقت فرمایند طی یکسال از صدور قبوض مربوطه خودداری و تنفس یکساله به هتل‌ها داده شود. سپس نسبت به تقسیط بدهی معوقه ( یکسال تنفس) در قبوض ماهانه سال بعد لحاظ و برای هتل‌دار قابل پرداخت باشد.

وی افزود:  براساس مصوب‌ه­ای در سال ۱۳۹۵ شورای عالی اشتغال در قالب بسته­‌های رونق تولید و اشتغال و بر‌اساس مصوبه ستاد فرمانداری اقتصاد مقاومتی در خصوص اجرای طرح مشوق‌­های بیمه کارفرما جهت جذب نیروی جدید و حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و ملزم کرده به منظور جذب پرسنل در کارگاه‌های خصوصی به مدت دوسال کارفرمایان را از ۲۳درصد حق بیمه کارفرما معاف کند و از این رو پیشنهاد می‌شود از آنجا که حفظ و نگهداری تعداد پرسنل موجود هتل‌ها خود جذب محسوب می­‌شود با توجه به لیست فهرست بیمه پرسنل شاغل در هتل‌ها، تعداد پرسنل موجود هتل‌ها از مجوز داده شده استفاده و کارفرما از این معافیت ۲۳ درصدی بهره­‌مند شود.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات ۲۳درصد بیمه کارفرما بابت جذب پرسنل جدید به ماندگاری پرسنل موجود هتل‌ها به اجرا گذارده شود و از دیگر نکاتی که در این شرایط بحرانی نیازمند مساعدت است، کسب معافیت یک دوره یکساله مالیات بر درآمد هتل‌هاست که بار سنگینی بر درآمد ناچیز هتل‌هاست.

فرخ مهر خاطر نشان کرد: با توجه به دریافت وام هتل‌داران جهت ساخت، لازم است در شرایط فعلی که درآمد هتل‌ها کفاف پرداخت اقساط وام دریافتی آنها را نمی‌­دهد با مساعدت بانک‌های عامل نسبت به تنفس یکساله جهت پرداخت ادامه اقساط بدون جریمه دیرکرد لحاظ و موافقت کنند.

به گفته رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران، خوشبختانه سازمان متولی این امکان برایش مهیا شده که براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ و آئین‌نامه اجرایی آن اقدام به پرداخت یارانه معوق هتل‌ها کند که چندین سال به تعویق افتاده و در این شرایط یارانه اختصاصی به هتل‌هایی که وام دریافت کرده‌اند. در پرداخت اقساط آن هتل‌داران بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز