خبرگزاری کار ایران

اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۶۹

موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان با رای نماندگان اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ۱۷۹ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن علنی با ماده ۳۱ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

در ماده ۳۱ آمده است: شعبه موظف است حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری گزارش تائید آن دسته از اعتبارنامه های واصله را که معترض ندارند به صورت یکجا به هیات رئیسه ارسال کند تا برای تصمیم گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد. اعتبارنامه هایی که مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته است حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری توسط شعبه رسیدگی می شود، در صورتی که نظر شعبه تائید اعتبارنامه باشد گزارش تائید آن برای تصمیم گیری به مجلس ارائه می شود، چنانچه نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد از طریق هیات رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش برای تصمیم گیری مجلس در دستوکار قرار گیرد.

براساس این گزارش نمایندگان همچنین با ماده ۳۵ این طرح با ۱۷۸ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده ۳۵ صراحت دارد: چنانچه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تائید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم گیری مجلس در دستورکار قرار می گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد گزارش آن حداکثر به مدت ۱۵ دقیقه در مجلس مطرح و عدله رد اعتبارنامه ارائه می شود. نماینده ای که اعتبارنامه اش توسط کمیسیون رد شده ا ست حداکثر مدت ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند ضمن اینکه می تواند بخشی از وقت خود را به دو نفر از نمایندگان واگذار کند سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می شود چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می کند.

همچنین نمایندگان با تبصره الحاقی به ماده ۱۹۲ مکرر ۲ با ۱۷۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.  

تبصره- در صورتی که گزارش کمیسیون دارای موارد متعدد باشد برای هر یک از مواد به تفکیک رأی گیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز