خبرگزاری کار ایران

یک مقام واشنگتن خبر داد؛

ایران، محور مذاکرات هفته آینده مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه در وین

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۴۳

یک مقام دولت آمریکا از دیدار هفته آتی جان بولتون و همتای روس خود در وین خبر داد و گفت: نقش ایران در سوریه یکی از محورهای مذاکرات دو طرف است.

به گزارش ایلنا به نقل از «عرب نیوز»، یکی از مقامات دولت آمریکا خبر داد، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قرار است با «نیکولای پاتروشف» همتای روس خود هفته آینده در ژنو دیدار داشته باشد.

این رسانه نوشت: در این دیدار قرار است دو طرف درباره پیمان‌های کنترل تسلیحات و نقش ایران در سوریه گفت‌وگو داشته باشند. این دیدار اولین دیدار بین روسیه و آمریکا بعد از دیدار ماه جولای میان روسای جمهور دو کشور در هلسینکی است.

 به گفته این مقام دولت آمریکا، محور مذاکرات «پوتین» و «ترامپ» در هلسینکی مساله جنگ سوریه و نقش ایران در آنجا بوده است. دو طرف بر سر اصل این مطلب که ایران باید از سوریه خارج شود توافق کردند اما روسیه این کار را یک امر دشوار خوانده است.

«ترامپ و پوتین درباره توافقات منع گسترش سلاح مذاکره کرده اند و این شامل پیمان «آغاز دوباره» و پیمان پسا جنگ سردی «آی ان اف» نیز بوده که بر اساس آن سلاح هسته ای و موشک بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری ممنوع شد نیز بوده است.».

این مقام آمریکایی گفته سران دو کشور بر سر اقدام بعدی جهت منع گسترش سلاح توافقی نکردند. بولتون یکی از منتقدان توافق «آغاز دوباره» است که در زمان اوباما به امضا رسید. ترامپ نیز مساله خط لوله گازی بین روسیه و آلمان رامطرح کرده که نسبت به آن انتقاد کرده است.

او گفته ترامپ بلافاصله بعد از دیدار با پوتین، مایک پومپئو، جان بولتون و جان هانسمن سفیر آمریکا در روسیه را در جریان مذاکرات قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز