خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

به تعهداتمان در برجام پایبندیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۶۸۷

وزارت خارجه روسیه روز گذشته-جمعه، طی بیانیه ای تاکید کرد: روسیه همچنان به طور منظم به اجرای تمام تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از «شینهوا»، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه به اشاره به اینکه همکاری میان مسکو و تهران در راستای استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای بوده نوشت: روسیه به تمام بندهای توافق هسته‌ای و قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تحت نظارت سازمان منع گسترش سلاح اتمی پایبند است.

در این بیانیه گفته شده روسیه به اجرای مستمر تعهداتش در برجام ادامه می‌دهد. ما بر تعهد قاطع خود به همه اهرم‌های لارم برای حفظ و اجرای کامل برجام تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین گفته شده سازمان انرژی اتمی دولتی روسیه، روس اتم، در حال اجرای پروژه‌هایی است که برای اطمینان از تعهد به مفاد و ملزومات برجام طراحی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، درحالی که هنوز هیچ خبری از آمادگی روسیه برای ارسال دومین محموله اورانیوم با غنای بالا به ایران وجود ندارد، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مسکو در مورد مدیریت مازاد اورانیوم با غنای پایین و همکاری‌های لازم با ایران در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، همکاری و رایزنی می‌کند.

به گزارش ایلنا، روسیه بخش‌هایی از سوخت هسته‌ای شامل اورانیوم با غنای ۲۰ درصد برای رآکتور تحقیقاتی تهران را ذخیره کرده و هر بار و پس از تایید سازمان منع گسترش تسلیحاتی اتمی در محموله‌های ۵ کیلوگرمی به ایران تحویل داده می‌شود. بخش اول از این سوخت در ابتدای سال ۲۰۱۷ به ایران تحویل داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز