خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی خبر داد:

تشدید نظارت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۳۸

وزیر بهداشت گفت: در آینده برای خریدها به شرکت‌‌هایی اتکا می‌‌کنیم که روزهای سخت کنار وزارت بهداشت ماندند.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور درخصوص نظارت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: در حوزه دارو نظارت ها شدیدتر است، اما کافی نیست. همچنین درحوزه تجهیزات پزشکی هم نظارت ها باید تشدید شود. بخشی از نظارت‌ها نرم‌افزاری بوده و تحت کنترل کامل است، به این صورت که هر محصولی که وارد کشور می‌شود کدگذاری شده و از گمرک تا مصرف کننده قابل تعقیب است.

وزیر بهداشت درباره نظارت دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در عین حال دانشگاه‌ها نیز اهرم‌های نظارتی خوبی دارند اما اینها نافی این نیست که مردم کمک نکنند، مردم درصورت مشاهده تخلف و مواردی مانند احتکار دارو، کالاها و تجهیزات پزشکی باید آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند.

هاشمی تصریح کرد: تامین ارز مورد نیاز برای دارو و تجهیزات پزشکی نیز طبق قول رییس‌جمهور عمل خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت و نرخ ارز تا پایان فروردین‌ماه سال ٩٨ همین میزان خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: البته ارز دولتی به مکمل‌‌های خارجی که برای بدنسازی و مصارف غیر دارویی استفاده می‌شوند تعلق نگرفته بلکه به مکمل‌ها ارز غیر رسمی تعلق می‌گیرد. ٢٢ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی نیز مشمول ارز رسمی می‌شوند. در عین حال دولت برای تامین ارز در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی تمام پیش بینی‌‌های لازم را انجام داده است.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره عدم همکاری برخی شرکت‌‌های تولید و توزیع کننده دارو و تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: شخصی ‌که کاسب است، فکر آینده را هم می‌کند. خوش‌رفتاری یکی از مهمترین روش‌‌های موفقیت در کسب و کار است که موجب افزایش روزافزون مشتری می‌شود. 

وزیر بهداشت گفت: این روزها بالاخره ‌می‌‌گذرد اما بیمارستان‌‌ها در جای خود باقی خواهند ماند. در نتیجه برای شرکت‌‌ها که با بیمارستان‌ها کار می‌کنند و در این روزها همکاری نکردند، مجازات‌‌هایی در نظر خواهیم گرفت. ‌

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آینده نیز برای خریدها به شرکت‌‌هایی اتکا می‌‌کنیم که روزهای سخت کنار وزارت بهداشت ماندند، افزود: معمولا شرکت‌‌های خرده‌پا و تازه‌کار همکاری نمی‌کنند و قدیمی‌‌ترها در این زمینه با اخلاق‌‌تر رفتار می‌‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز