خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران مطرح کرد:

اغلب ساختمان دولتی ناایمن هستند/۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۱۹

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه این سازمان از پلمپ ساختمان‌های ناایمن ابایی ندارد، گفت: در حال تلاش برای ورود ماشین‌های آتش نشانی به کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی داوری (مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران) در نشست خبری با خبرنگاران که ظهر امروز برگزار شد، گفت: سازمان آتش نشانی شهر تهران تلاش دارد که هر روز خدمات خود به مردم را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان آتش نشانی رویکرد پیشگیری است، تصریح کرد: ساختمان‌های ناایمنی در شهر وجود دارد که باید ایمن‌سازی شود و شهروندان می‌توانند با مطالبه‌گری خواستار ایمن شدن ساختمان باشند. در این صورت سازمان‌های دولتی و خصوصی خود را موظف به ایمن کردن ساختمان‌ها می‌دانند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی در دستور کارقرار دارد، گفت: چهار دستگاه نردبان به کشور وارد شده که در گمرگ است، همچنین فن‌های قوی وارد کردیم که ویژه عملیات‌ در تونل‌ها و سوله‌هاست.

وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری طرح نظام بازرسی پیشگیری در حال اجرا است که تمام ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران مورد بازرسی از نظر ایمنی قرار می‌گیرد.

داوری تاکید کرد: آموزش به کارکنان و مردم جامعه در دستور کار جدی سازمان آتش‌نشانی قرار دارد، به عنوان مثال ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه باید بدانند که با چه خطرهای مواجه هستند و چگونه باید با آن روبه رو شوند.

وی افزود: ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در شهر تهران وجود دارد، در همین راستا طرح ۹۹۹ در جهت آموزش به کارکنان و ساکنان ساختمان‌ها بلندتر از ۱۲ طبقه در سازمان آتش نشانی در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اهداف این سازمان گفت: هدف ما بستن و تعطیل کردن یک مجموعه نیست بلکه هدف ایمن‌سازی است اما اگر به این موضوع برسیم که ادامه کار یک ساختمان برای جان شهروندان خطرآفرین است از پلمپ آن ابایی نداریم. سازمان آتش نشانی تمام ساختمان‌های شهر تهران را از نظر ایمنی بررسی می‌کند.

داوری همچنین درباره جلوگیری از ورود خودروهای آتش نشانی به کشور گفت: ماشین‌های آتشنشانی در گروه کالایی ۴قرار گرفت به همین دلیل ورود آنها با کشور با مشکلاتی ایجاد شد که با مذاکراتی که انجام شد در حال حل کردن مشکل هستیم.

 وی با تاکید بر ایمن‌سازی ساختمان‌های دولتی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های دولتی ایمن نیست و توجه کمی هم به آنها شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصریح کرد: اغلب ساختمان دولتی ناایمن هستند و ما مذاکراتی با نهادهای دولتی کردیم و این ساختمان‌ها را هم شناسایی کردیم.

داوری همچنین تاکید کرد: ساختمان دولتی با چالش‌های زیادی روبه رو هستند زیرا در طول روز تعداد زیادی مراجعه‌کنند دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز