خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مطرح کرد:

افزایش تعداد ساختمان‌ها موجب بروز حوادثمرگبار شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۰۶

رشد جمعیت، افزایش تعداد ساختمان‌ها و هزینه‌های انرژی در سال‌های اخیر منجر به بروز حوادثمرگبار و دلخراشی در کشور شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سال گذشته شاهد مرگ بیش از ۸۲۵ نفر در اثر استنشاق منواکسید کربن بودیم.

به گزارش ایلنا، سعید شریف‌زاده در اولین همایش ملی ایمنی آتش نشانی و گاز منواکسید کربن عنوان کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ ایمنی برای مردم نهادینه نشده و شهروندان در مقابل پیشنهادهای ایمنی سازمان آتش نشانی ایستادگی می‌کنند. به همین جهت سال گذشته شاهد مرگ بیش از ۸۲۵ نفر در اثر استنشاق منواکسید کربن بودیم.

وی ادامه داد: رشد جمعیت، افزایش تعداد ساختمان‌ها و هزینه‌های انرژی در سال‌های اخیر منجر به بروز حوادثمرگبار و دلخراشی در کشور شده است. متاسفانه تاکنون اقدام موثری در جهت فرهنگ سازی و ایمنی حتی برای متولیان امر صورت نگرفته است. در واقع برنامه‌های خوبی برای کاهش تلفات ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی انجام نشده است.

به گفته شریف‌زاده در سال‌های اخیر تنها شاهد اقدامات جسته و گریخته‌ای از سوی سازمان آتش نشانی، شرکت گاز و هلال احمر بوده‌ایم که مطمئنا این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان آتش نشانی تهران تلاش کرده است تا با کمک از بهترین اساتید کشور از دانش، فن آوری و تجربه آن‌ها استفاده کند تا بتواند به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

شریف‌زاده با بیان اینکه ایجاد نسبت علمی در حوزه ایمنی از جمله ضروریات است بیان کرد: پس از تلاش‌های بسیار طی چند ماه گذشته در ‌‌نهایت وزارت علوم راه اندازی رشته مهندسی حریق را در مقطع کار‌شناسی ارشد تصویب نمود. این رشته از سال ۹۴ دانشجو می‌گیرد و ما متعهد شدیم فارغ التحصیلان این رشته را جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: به باور من ما باید به طریق علمی پیش برویم و سازمان آتش نشانی را دانش بنیان کنیم. در غیر این صورت اماکن نیروی انسانی و آموزش ما تناسبی با روند توسعه نخواهد داشت.

وی افزود: اگر ساختار سازمان آتش نشانی علمی شود و پیشگیری راه خود را به زندگی مردم باز کند این امر در تمامی مسائل اجتماعی و جامعه تامین پیدا می‌کند. این گونه می‌توان ادعا کرد که از می‌ران حوادثو تلفات کاسته می‌شود.

شریف‌زاده با تاکید بر اینکه سازمان‌های آتش نشانی نقش اساسی در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کشور دارند خاطرنشان کرد: ما باید سازمان خود را پویا کنیم و از آتش خاموش کن به سازمانی تبدیل شویم که برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

وی تصریح کرد: ایمنی حاصل نمی‌شود مگر اینکه مردم با ما همکاری کنند. متاسفانه فرهنگ ایمنی هنوز برای مردم نهادینه نشده و شهروندان حتی در مقابل پیشنهادهای ایمنی آتش نشانی ایستادگی می‌کنند. آمارهای سال ۹۲ حاکی از آن است که در این سال ۸۲۵ نفر در اثر استنشاق گاز منواکسید کرین جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: امیدواریم خروجی همایش‌هایی از این دست منجر به این شود که امسال از تعداد تلفات ناشی از استنشاق گاز منواکسید کرین کاسته شود. به طور حتم این امر موفقیت بزرگی است ضمن اینکه در نظر داریم تا در خرداد ماه سال ۹۴ برنامه‌های جامعی را در راستای علمی کردن سازمان آتش نشانی اجرا کنیم.

در ادامه این همایش معاون مدیر کل عمرانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: در این برهه از مدیریت شهری شهرداری تهران و وزارت کشور از حیثموضوعات کار‌شناسی ایمنی بسیار به هم نزدیک شده‌اند و این مرهون تلاش قابل توجه مدیریت جدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است.

رازی در ادامه تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها تامین ایمنی شهروندان است این امر شهرداری‌ها را ملزم به تاسیس سازمان آتش نشانی در تمامی نقاط کشور کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز