خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

کردستان کمترین جرایم مطبوعاتی را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۹۰

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان در حوزه مطبوعات کمترین جرائم را داشته است، گفت: این امر به واسطه فرهنگ غنی منطقه و همدلی و همراهی آنان با مسئولان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال شامگاه یکشنبه در گرامیداشت روز خبرنگار در هتل جهانگردی سنندج، گفت: نقش آفرینی رسانه در شکل گیری توسعه و کسب آگاهی از گفته ها و ناگفته ها بر کسی پوشیده نیست؛ از این روی ارج نهادن بر جایگاه فعالان رسانه ای لازم و بلکه ضروریست.

وی با بیان اینکه کردستان در حوزه مطبوعات کمترین جرائم را داشته است، افزود: این امر به واسطه فرهنگ غنی منطقه و همدلی و همراهی آنان با مسئولان ایجاد شده است.

خوش اقبال، دولت را حامی این قشر تلقی کرد و اظهار داشت: در همین راستا مدیران و مسئولانی که نسبت به اهالی رسانه طرح دعوی و شکایتی دارند، می‌طلبد از خواسته خود تجدید نظر و چشم پوشی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحولات در خوری در حوزه مطبوعات بودیم، و بر این امر واقفیم تا رسیدن به جایگاه اصلی نیز فاصله داریم.

خوش اقبال با اشاره به اینکه شنیدن صدای فعالان رسانه ای با فراهم کردن آزادی بیان امکان پذیر است، گفت: با این حال با آماده سازی اهالی رسانه از طریق آگاهی و دانش می توان ضمن بیان اظهارات مسئولین و مردم، جامعه را به سمت پویایی بیشتری نیز سوق دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به جایگاه رسانه ها در روشنگری جامعه گفت: برای عینیت بخشی به این امرو جلب اعتماد عمومی بایستی تمامی جوانب نظیر صداقت و رعایت امانت در پوشش و انتقال اخبار سرلوحه فعالیت فعالان رسانه ای قرار گیرد.

جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: رسانه ها به عنوان شریان توسعه بایستی در ارتقای میزان مطالعه و اطلاعات خود برای تحلیل و تجزیه متن خبر کوشا باشند.

وی فعال بودن شورای اطلاع رسانی استان را امری مهم برشمرد و افزود: دسترسی به اطلاعات حق مسلم خبرنگاران و فعالان این حوزه است که می‌طلبد با همکاری و تعاملان با روابط عمومی‌ها مورد بازبینی واقع شود.

رئیس‌خانه مطبوعات کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه 131 رسانه شامل هفته نامه‌های محلی، روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری در استان فعالیت دارند، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیر کمی رسانه ها متناسب با ظرفیت استان ها بودیم، اما کماکان از حیث کیفی و درک محتوا عاجز و در حاشیه قرار د اریم.

ایمان زاده به بخشی از مشکلات فراروی این عرصه نیز گریزی زد و افزود: کمبود منابع مالی برای تامین هزینه های جاری و به روز نبودن رسانه ها نیز عدم حمایت کافی و وافی از جانب بخش دولتی و خصوصی و در نهایت بیمه خبرنگاران از جمله چالش های عمده حوزه رسانه به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز