خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛

بازدید از پروژه‌های شهری در تورخبری شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۸۷

خبرنگاران زنجان با حضور در تور خبری شهرداری زنجان از پروژه‌های پل گلشهر و پارک ملت زنجان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، تور خبری خبرنگاران زنجان به منظور بازدید از عملیات اجرایی پل گلشهر زنجان و مجموعه پارک ملت و خانه بوران برگزار شد.

در این تور یک‌روزه خبرنگاران در محل پل گلشهر زنجان حضور یافتند و از نزدیک در جریان عملیات اجرایی آن قرار گرفتند.

ناصر احمد صفا مدیر اجرایی این پل در سخنانی به پیشرفت 25 درصدی پل در مدت 70 روز از کلنگ زنی آن خبر داد و گفت: این پل به طول 36 متر عرشه و 720 متر کل در حال ساخت است؛ 60 شمع‌کوبی؛ 123 هزار و 500 متر مکعب خاکریزی و 9 هزار و 500 متر مکعب خاک مسلح از جمله مشخصات این پل است.

به گفته این مقام مسئول یک هزار و 700 تن کارهای فولادی و 9 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و 12 هزار متر مکعب آسفالت‌ریزی در این پروژه انجام شده است.

احمدصفا با اشاره به اینکه پل دارای یک یوترن (دوربرگردان هوایی) است، یادآور شد: این پل با 24 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و فعالیت 25 کارگر و 15 ماشین‌آلات سبک و سنگین در حال اجراست.

به گفته مدیر پل گلشهر کاظمیه زنجان، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات ترافیکی و تردد شهروندان علائمی در محل اجرای پروژه نصب شده است.

بازدید از پروژه‌های شهری در تورخبری شهرداری زنجان

بازدید از پارک ملت دومین ایستگاه حضور خبرنگاران در تور خبری بود که در این بازدید مدیر مجموعه که مسوولیت اداره این پارک را برعهده داشت ضمن تشریح دستگاه های بازی نصب شده در محل اظهار کرد: تمام دستگاه ها از استاندارد لازم برخودار است و نظارت از سوی خود مجموعه برای جلوگیری از خرابی دستگاه ها به صورت مستمر انجام می شود.

حسینی از عدم رعایت نظافت شهروندانی که در محل پارک استقرار پیدا می کنند، گلایه کرد و گفت: علیرغم نظافت های روزانه این مجموعه در ساعات پایانی روز که خانواده ها اوقات خود را در این مجموعه سپری می‌کنند، شاهد عدم رعایت بهداشت از سوی شهروندان هستیم.

به گفته این مسئول نیازمند فرهنگ‌سازی برای حفظ بهداشت محیط اطراف خود هستیم و رسانه‌ها این مجموعه را در این راستا یاری کنند.

حسینی در خصوص نرخ بازی‌های دستگاه‌های پارک ملت هم گفت: نرخ دستگاه ها از سوی انجمن به صورت مکتوب برای ما ابلاغ می شود و ما هم بر همین اساس اقدام می کنیم.

سومین ایستگاه توقف خبرنگاران در این تور یکروزه مجموعه تفریحی خانه بوران در جنوب شهر زنجان بود که آیینی به منظور تجلیل از خبرنگاران از سوی شهرداری ترتیب داده شده بود.

شهردار زنجان در این آیین با اشاره به اینکه برگزاری جشن روز خبرنگار در این منطقه نشان از اهمیت اماکن تاریخی برای شهرداری دارد، گفت: علیرغم مشکلاتی که شهرداری در اجرای برخی از پروژه ها از نظر تامین مالی دارد، ولی تلاش برای توسعه شهر زنجان سرلوحه شهرداری قرار دارد.

مسیح اله معصومی با تبریک روز خبرنگار و تشریح برخی از ویژگی‌های خبرنگاران حرفه ای، گفت: پرسش گری یکی از خصیصه‌های خبرنگاران محسوب می‌شود و اگر خبرنگاران فارغ از بازی‌های جناحی و سیاسی مطالبه‌گر باشد، به توسعه شهر و استان خود کمک می کند.

وی داشتن خصیصه کاشف بودن در خبرنگاران را لازمه پویایی رسانه ها عنوان کرد و گفت: خبرنگاران زنجانی از این خصوصیات برخوردار هستند و شهرداری هم به صداقت خود ایمان داشته و هراسی در بازدید از پروژه‌ها به خود راه نمی دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم به نقش رسانه‌ها در همراهی با مجموعه مدیریت شهری برای توسعه زنجان اشاره کرد و گفت: با حضور خبرنگاران می‌توان عملکرد شهرداری و اقدامات انجام شده را به گوش مردم رساند.

.بازدید از پروژه‌های شهری در تورخبری شهرداری زنجان

احمد نصیری با یادآوری اینکه قلم خبرنگاران مقدس است، گفت: این خبرنگاران هستند که تلاش‌ها و اقدامات انجام شده را منعکس می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز