خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

پایانه های صادراتی، تکمیل کننده زنجیره محصولات کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۲۷۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت:پایانه های صادراتی، تکمیل کننده زنجیره محصولات کشاورزی است.

به گزارش ایلنا،محمود حجتی در بازدید از پایانه محصولات کشاورزی شهرستان جویبار ، افزود : یکی از مشکلاتی که ما در ارتباط با محصولات کشاورزی و عرضه در بازارهای داخلی و صادراتی داشته ایم ، مساله بعد از تولید و بسته بندی با توجه به نیاز مصرف کننده بوده است .

وی گفت:در بازارهای صادراتی با توجه به شکل گیری فروشگاه های زنجیره ای باید 2 مشخصه را دنبال می کردند ، که ما کمتر پاسخگو بوده ایم .

وزیر جهاد کشاورزی این دو مولفه را ایجاد یک مرکز به صورت انبوه که تقاضای یک فروشگاه زنجیره ای را پاسخگو باشد ، اعلام کرد و گفت که همچنین در اختیار گرفتن محصولات در زمان مقرر و مشخص بوده است .

حجتی با بیان اینکه خوشبختانه پایانه های صادراتی در کشور در حال شکل گیری است، گفت که به خصوص این پایانه در شهرستان جویبار در حال راه اندازی است که می تواند برای محصولات کشاورزی مازندران مثمر ثمر باشد.

وی تاکید کرد: در استان مازندران محصولاتی همچون مرکبات ، پروتئین و طیور در حال تولید شدن است که این پایانه می تواند در ارتباط با تولید مراکز داخلی و صادراتی هم مهم باشد .

ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار در زمینی به وسعت 31 هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری 330 هزار تن محصول آغاز شد .

ویژگی فاز اول برای تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی 30 هزار تن انواع میوه، سبزی، گوشت، مرغ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی در انبارها و سردخانه های بالای صفر و زیر صفر دومداره ، بارانداز داخلی مدرن به مساحت هشت هزار متر مربع سرپوشیده با قابلیت کنترل حرارت و 27 دهنه بارگیری مدرن، برند سازی برای محصولات کشاورزی و غیره است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز