خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی:

چغندرکاران نقده یک‌سال است که پولشان را نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۳۰

به‌گفته رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی، دلیل تجمع امروز چغندرکاران در کارخانه قند نقده، عدم پرداخت مطالبات آنها بعد از گذشت نزدیک به یک‌سال از برداشت و تحویل محصولشان به کارخانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز تجمعی از سوی کشاورزان چغندرکار نقده در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان از سوی شرکت قند نقده در محل کارخانه برگزار شد.

در همین زمینه، سلمان قدرتی (رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی) گفت: علت اعتراض چغندرکاران عدم تسویه مطالبات آنها است که از سال زراعی ۹۶ تاکنون مانده است.

وی افزود: کشاورزان در شهریور ۹۶ برداشت چغندرشان را انجام داده‌ و به کارخانه تحویل دادند. از آن زمان تاکنون مطالبات آنها پرداخت نشده است.

قدرتی تصریح کرد: چغندر محصول هزینه‌بری است. هزینه کاشت، داشت و برداشت آن بسیار بالا است. کشاورزان و کارگران چغندرکار اکنون کلی بدهی دارند. با توجه به عدم پرداخت مطالبات سال گذشته و پیش‌رو بودن زمان برداشت امسال در ماه شهریور، کشاورزان نگران و ناراضی از وضعیت کنونی هستند. اما به‌نظر می‌آید هزینه امسال چغندرکاران هم داده نخواهد شد. متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.

وی اظهار داشت: همیشه متداول بوده کشاورزان بابت هر تن چغندری که تحویل می‌دادند به‌همراه مزدشان، جوایزی شامل ۲ کیلو قند مجانی به نرخ دولتی بین ۱۴۰۰ الی۱۵۰۰ تومان و ۲۰ کیلو هم تفاله آن را می‌گرفتند. آن هم حتی به کشاورزان داده نشد. دلیل آن هم؛ تصمیم شورای اقتصاد برای لغو آن به‌نفع کارخانجات قند است.

قدرتی تاکید کرد: متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای‌ست هرگاه صحبت از منافع کارخانه‌دار و سرمایه‌دار می‌شود همه عوامل در راستای حمایت از آنها حرکت می‌کنند. اما چنین حمایت و تلاشی از کشاورزان و بسیاری دیگر از اقشار ضعیف، صورت نمی‌گیرد.

رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در پایان، درباره کارخانجات قند آذربایجان غربی گفت: در این استان ۴ کارخانه قند دیگر در خوی، میاندوآب، ارومیه و پیرانشهر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز