خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

افتتاح راه‌آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۲۶

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به 95 درصد رسیده است و احتمالا در هفته دولت با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به تحقق برنامه اتصال 5 مرکز استان کشور به شبکه ریلی اظهار داشت: هدف دولت در راستای توسعه شبکه ریلی اتصال 5 مرکز استان به راه‌آهن بود که در سال 96 مرکز دو استان همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شدند و  تحقق این برنامه در سال جاری ادامه می‌یابد و مردم سایر مراکز استان‌های مورد هدف به راه آهن دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته دو مرکز استان همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شدند و 440 کیلومتر راه آهن به شبکه ریلی اضافه شد و در حال حاضر مردم این دو استان می‌توانند از خدمات مسافری حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل راه اهن سه استان دیگر از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ( از مسیر دیگر،میانه – بستان آباد- تبریز ) و استان گیلان گفت: این سه استان هم در سال جاری به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

خادمی درباره اتصال به افغانستان از طریق شبکه ریلی اظهار داشت: تا پایان سال جاری دسترسی ریلی به افغانستان از طریق مسیر خواف- هرات هم ایجاد خواهد شد و راه اهن ایران- افغانستان هم تا چند ماه دیگر به افتتاح می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها 540 کیلومتر راه آهن جدید به شبکه ریلی کشور اضافه می شود.

وی از افتتاح راه آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی خط آهن ارومیه به 95 درصد رسیده است. امروز بازدیدی از کل مسیر به وسیله درزین داشتیم تا روسازی و زیرسازی خط مورد بررسی قرار بگیرد.

 خادمی با اشاره به تکمیل خط آهن ارومیه- نقده- مهاباد اظهار داشت: کل طول مسیر 182 کیلومتر است که عملیات ساخت 84 کیلومتر آن در سال 92 به اتمام رسیده بود و امروز پیشرفت فیزیکی  مابقی مسیر به 95 درصد رسیده است و تا چند روز آینده با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی یکی از مهم ترین استان‌ها برای دسترسی به راه آهن است،‌ ادامه داد: با افتتاح راه آهن ارومیه،‌ شبکه ریلی به نزدیکی کشورهای همسایه ترکیه و آذربایجان می‌رسد و می‌تواند منجر به تبادلات بیشتر اقتصادی و در نهایت توسعه منطقه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به  تکمیل ایستگاه‌های راه اهن موجود در طول مسیر،‌ گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه اهن نقده به 98 درصد و پیشرفت فیزیکی راه آهن ارومیه که یکی از بزرگ ترین و زیباترین ایستگاه‌های کشور است به 95 درصد رسیده است و هزمان با افتتاح راه آهن ارومیه این ایستگاه‌ها هم تکمیل می شوند.

وی افزود: برای افتتاح راه آهن ارومیه منتظر تعیین وقت از سوی رییس جمهوری برای حضور در مراسم افتتاح هستیم و احتمالا در هفته دولت و در نهایت قبل از پایان شهریور ماه این پروژه هم افتتاح می‌شود و یکی دیگر از وعده‌های دولت تدبیر محقق خواهد شد و مردم استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی دسترسی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز