خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مطالبات سرمایه‌گذاران به جای تضمین بانکی

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۴۷

معاون وزیر راه وشهرسازی در دیدار با اعضای کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها مطرح کرد: تلاش می کنیم تا با بررسی شرایط موجود و قوانین مورد نیاز، راهکاری فراهم شود تا مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود.

به گزارش‌ایلنا، در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیته شرکت‌های احداث و بهره‌برداری‌از‌آزادراه‌ها‌هم‌اندیشی‌در‌زمینه‌حل‌مشکلات‌آزادراه‌ها، ارایه راهکارهای بهره‌برداری بهتر از آزادراه‌ها و تسریع در ساخت آزادراه‌های در دست اجرا صورت گرفت که در خصوص روش‌هایی برای استقبال بیشتر از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد.

خیراله خادمی در این جلسه حضور سرمایه‌گذاران در کنار دولت را ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع در شرایط فعلی اگر بخواهیم برای اجرای پروژه‌ها تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم، اتمام آنها سال‌ها طول می‌کشد و  درحال حاضر پتانسیل‌های بخش خصوصی است که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را زنده نگه داشته است.

وی تسهیل و فراهم نمودن بسترهای لازم برای حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران در پروژه های عمرانی را  از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت:‌ برنامه ما این است تا شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا با همراهی و مشورت شما و افزایش جذابیت‌های مشارکت موانعی را که بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد برداریم.

 مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه‌در پاسخ به‌درخواست برخی سرمایه‌گذاران در خصوص تضمین‌های بانکی گفت: در تلاش هستیم تا با بررسی شرایط موجود و قوانین مورد نیاز راهکاری فراهم شود تا مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود.

خادمی‌در بررسی‌موارد مطرح شده‌در‌حوزه مالیات‌و ارزش‌افزوده‌سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: این موارد ظرفیت پیگیری جدی دارد و برای حل و فصل آن کارگروهی تشکیل می‌شود تا با روش‌های قانونی به این موضوعات رسیدگی شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خاتمه جلسه دستور تشکیل یک کارگروه برای بررسی و طبقه‌بندی مشکلات مطرح شده را صادر کرد تا عناوین مطرح شده درگروه‌های تخصصی پیگیری شود.

گفتنی است؛ عدم‌پرداخت عوارض‌از سوی خودرو‌های‌سنگین در برخی آزادراه‌ها، هزینه‌های نگهداری از آزادراه‌ها، عدم هماهنگی نهاد‌های نظارتی، عوارض الکترونیک و... از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه آزادراه‌های کشور بود که در خصوص حل‌ آنها گفتگو و پیشنهاداتی ارایه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز