خبرگزاری کار ایران

خادمی در آیین افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان:

سال ۹۶ سال طلایی افتتاح شبکه ریلی کشور است/ اختصاص ۱۰۳ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۲۱

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در آیین افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان: خبرداد که تمام ۱۴۸۰ کیلومتر کریدور شماره ۱۰ تعیین تکلیف شده است و با اشاره به برنامه دولت برای توسعه شبکه ریلی گفت: با بهره‌برداری از ۹۱۹ کیلومتر محور جدید ریلی در سال جاری امسال را سال طلایی در بخش افتتاح شبکه ریلی کشور می‌نامیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در آیین افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان گفت: باید این کریدور را به اسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ثبت رساند.

وی با توضیح اینکه با تدبیر وزیر راه و شهرسازی ۱۰ کریدور به تصویب رسید و به عنوان رفع موانع شبکه راهی کشور ابلاغ شد افزود: هدف این کریدورها رفع تنگناهای ترانزیتی بود اما نهایتا تنها ۲ کریدور بود که توانست ردیف اعتباری بگیرد.

خادمی توضیح داد: کریدور شماره ۱۰ با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی توانست ردیف اعتباری خاص و متولی مشخصی بگیرد. بنابراین لازم می‌دانم از شما برای این کار مهم تشکر کنم.

این مقام مسئول ادامه داد: کل این کریدور ۱۴۸۰ کیلومتر طول دارد که ۸۲۰ کیلومتر آن در برنامه کاری  و مابقی یا به صورت آزادراه است که اجرا شده یا از قبل کامل شده بود، بنابراین تمام ۱۴۸۰ کیلومتر این مسیر تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: بیشتر کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان واقع شده است و به همین دلیل از ۲ سال گذشته بیشتر کارهای فنی و اجرایی این محور هم در کردستان و باقی استان‌ها تعیین تکلیف شده است. هم‌اکنون مراحل انتخاب پیمانکار و مراحل شروع عملیات اجرایی در محورهای باقی‌مانده این کریدور در این ۵ استان مراحل پیشرفت خود را طی می‌کند.

خادمی با بیان اینکه بیشترین توجه به کردستان در دولت یازدهم در بخش جاده‌ای و ریلی انجام شد گفت: اعتباراتی که برای تکمیل این کریدور در استان کردستان اختصاص داده شد قابل مقایسه با دوره قبل نیست. تنها ۱۰۳ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های روستایی کردستان اختصاص یافت که عدد قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان اینکه به طور کلی در کلیه بخش‌ها هم‌اکنون پیشرفت خوبی حاصل شده است گفت: امسال سال طلایی توسعه حمل ونقل ریلی کشور است. ۳۴۰۰ کیلومتر اجرای عملیات ریلی داریم که ۹۱۹ کیلومتر از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد و این در حالی است که پیش از این متوسط ساخت ریل ۲۰۰ کیلومتر در سال بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: سال ۹۷ بخش طلایی افتتاحیه آزادراه‌های کشور خواهد بود و گفت: علاوه بر پیشرفت شبکه ریلی در حال حاضر ۷ پروژه آزادراهی در مقیاس بزرگ به صورت همزمان در حال تکمیل است و ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات در این ۷ پروژه فعال است.

خادمی خبر داد که نهایتا در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی به بهره‌برداری می‌رسد و گفت: آزادراه شیراز-اصفهان، اراک-خرم‌آباد و تهران-شمال، ۳ مورد از ۷ پروژه آزادراهی در حال اجراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز