خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت ساخت در گفت‌وگو با ایلنا:

کریدور شماره 10 را چهار ساله تحویل می‌دهیم/ با ساخت این کریدور تجارت با عراق رونق می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۸۰۵

معاون ساخت راه ها و بزرگراهای شرکت ساخت با بیان اینکه با سرمایه گذاری ایتالیایی ها سرعت ساخت کریدور شماره 10 افزایش می یابد، گفت: بزرگراه بندر امام – بازرگان (کریدور شماره 10) را 4 ساله تحول می دهیم.

 خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ساخت کریدور شماره 10 به طول 1700 کیلومتر، گفت: طول این کریدور حد فاصل بندر امام در جنوب کشور تا مرز بازرگان است.

وی با تاکید بر اینکه این کریدور می تواند کوتاه ترین مسیر ارتباطی بین دریاهای جنوب به سمت کشورهای اروپایی باشد، ادامه داد:هدف از ساخت این کریدور ضمن ایجاد مسیر بزرگراهی در غرب کشور، توسعه این منطقه و همچنین افزایش ترانزیت از بندر امام به بازرگان در مرز ترکیه است. کریدور شماره 10 می تواند مسیر بسیار خوبی برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی باشد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: اگر کریدور شماره 10 به عنوان یک کریدور بزرگراهی در غرب کشور تعریف شود به طور قطع نزدیک‌ترین مسیری است که بتوانیم دریای سیاه را به خلیج فارس وصل کنیم.

وی با بیان اینکه 11 مرز رسمی از جنوبی ترین نقطه تا بالاترین نقطه در امتداد این مسیر با کشور عراق داریم، اظهار داشت: مرزهای غربی کشورمان بسیار فعال هستند و غالب ترانزیت تجاری ایران با کشور عراق انجام می شود و بازار خوبی برای کالاهای ایرانی در عراق ایجاد شده است. بنا بر این یک مسیر بزرگراهی ایمن برای جابه جایی کالا و ترانزیت به مرزهای غرب نیاز داریم.

معاون ساخت راه ها و بزرگراه های شرکت ساخت  با بسیان اینکه کریدور شماره 10 ،یک بزرگراه سراسری غرب کشور است، گفت: این بزرگراه عملا از مجاورت نوار مرزی با فاصله حدود 100 تا 150 کیلومتر از مرزهای کشورمان عبور می کند و در طول این مسیر اتصالات با تمام مرزهای غربی کشورمان وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه  می تواند در آینده برای توسعه تجارت با مرزهای غربی بسیار تاثیر گذار باشد، ادامه داد: به طور قطع با ساخت این کریدور راه های مرتبط به مرزهای کشورمان بهینه می شوند و امن ترین و کوتاه ترین مسیر را برای ترانزیت به کشورهای همسایه غربی و شمال غرب خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین با تکمیل این کریدور بزرگراهی، ترانزیت بار بخشی از شمال عراق و ترکیه را می‌توانیم از طریق بندر امام انجام دهیم.

معاون شرکت ساخت ادامه داد: در حال حاضر کردستان عراق حجم بالایی از تجارت را با ایران دارد و این مسیر می تواند حجم مبادلات با کردستان عراق را افزایش دهد. همچنین غرب کشورمان یک منطقه پر جمعیتی است و  تراکم جمعیتی بالایی دارد بنابراین با احداث این نوار غربی(کریدور شماره 10) تردد جمعیت دیگر از قسمت مرکزی انجام نمی شود و حجم ترافیک وارد نوار غربی خواهد شد.

خادمی با با بیان اینکه حدود 140 میلیارد تومان از محل  ردیف اعتباری از منابع داخلی برای ساخت این کریدور اختصاص یافته است و برای 754 کیلومتر از طول این بزرگراه ردیف اعتباری تعریف شده است، گفت: با تفاهمنامه ای که با ایتالیایی ها به امضا رساندیم قرار است ایتالیایی ها در بخشی از این 754 کیلومتر سرمایه گذاری کنند. همچنین در بخش هایی که ساخت و ساز در آن شروع نشده می توانیم از سرمایه ایتالیایی ها استفاده کنیم که به این ترتیب سرعت عملیات را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از این کریدور ساخته شده است و با افزایش علمیات ساخت و سازر می توان کریدور شماره 10 را 4 ساله به بهره برداری رساند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز