خبرگزاری کار ایران

مدیر علمی پروژه تدوین برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران:

برنامه را با توجه به بحران مالی تدوین می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۹۴

مدیر علمی پروژه تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران گفت: برنامه پنجم در شرایط بحران مالی در حال نوشته شدن است، این برنامه کاملا تعاملی و مشارکتی است و پشت درهای بسته نوشته نشده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول قاسمی (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر علمی پروژه تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران) ضمن اظهار امیدواری از اجرایی بودن مفاد برنامه پنج ساله سوم شهرداری، اعلام کرد: از آنجا که این برنامه کاملا تعاملی و مشارکتی است و پشت درهای بسته نوشته نشده، از قابلیت اجرای بالایی برخوردار است.

قاسمی با تأکید بر این که تمامی شهرهای مهم و پیشرفته دنیا دارای برنامه بلندمدت برای شهر و شهرداری‌شان هستند، اظهار داشت: برخی به اشتباه تصور دارند که تدوین برنامه بلندمدت برای کشورهای پیشرفته رسمی ورافتاده و منسوخ است در حالی که این چنین نیست و چون شورا به نوعی ایفاگر نقش دولت محلی است، با برنامه بلندمدت و اهدافی مشخص به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این مجری طرح تدوین برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران با بیان این که برنامه مذکور در شرایط بحران مالی در حال نوشتن است، افزود: برای کارآمدی این برنامه، با رویکردی بومی از تجارب شهرهای بزرگ استفاده کرده‌ایم و از آن جا که با مبدعان الگوی به کار گرفته شده در ارتباطیم، معتقدیم برنامه شهر تهران مورد توجه آنان نیز قرار بگیرد.

قاسمی با اشاره به این که مدیران کل و افراد اجرایی برنامه کاملا آماده اجرای آن هستند، توضیح داد: تشکیل کمیته‌های مختلف و بهره‌گیری از نظرات فعالان بدنه شهرداری موجب شد تا برنامه فارغ از رویکردی دیکته ای، به شیوه ای علمی تدوین شود.

 وی، ضمن اظهار خرسندی از این که سرمایه انسانی فعال در شهرداری، به اجرایی شدن برنامه کمک بسیاری خواهد کرد، افزود: همراهی کمیته های تخصصی در تدوین برنامه یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن به حساب می‌آید. از آنجا که مبنای این برنامه، شهروندان هستند، رویکرد تعاملی و چندرشته‌ای را در آن مورد توجه قرار داده‌ایم زیرا بررسی مسایل شهر در عین سادگی، بسیار پیچیده است

وی، با توضیح این که الگوی منتخب در این برنامه از میان ۲۰ الگوی توسعه پایدار شهری انتخاب شده است، اظهار داشت: مؤلفه‌های این الگو و نحوه چینش آن صرفا مکانیکی و عمرانی نیست بلکه به گونه ای است که عناصر پایداری شهری و مسایل و مشکلات نیز به عنوان بحث‌های نهادی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیر علمی پروژه تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری با اشاره به این که تمامی عوامل ایجاد کننده مسایل شهری به دقت در برنامه مورد توجه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: برخلاف برنامه‌های قبلی شهرداری، در این برنامه نهایت تلاش صورت گرفته تا هم‌زمان با قابلیت اجرا، استراتژی تأمین منابع نیز مورد توجه قرار گیرد تا به گونه‌ای منسجم و هماهنگ پیشروی داشته باشیم. در واقع برنامه مدنظر ما برنامه‌ای راهبردی-عملیاتی است.

مدیر علمی پروژه تدوین برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران، با بیان این که در حال حاضر تمامی کمیته‌های دهگانه و سایر کمیته‌ها راه‌حل‌های اختصاصی مربوط به خودشان را ارائه می‌دهند، افزود: در این برنامه حتی راه‌حل‌های ارائه شده هم‌افزایی دارند و با عبور از فیلتر جهت‌یابی راهبردی، آینده‌پژوهی، شاخص‌های ارزیابی و هزینه پروژه نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز