خبرگزاری کار ایران

بیانیه تشکل‌‌های غیردولتی در حوزه معلولیت در حمایت از ربیعی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۹۲

در نتیجه ارتباط تنگاتنگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید با سازمان‌های غیردولتی فعال در امور معلولان، نقطه عطفی در زندگی افراد معلول شکل گرفت و آن، تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان بود که حضور پرافتخار نخبگان معلول در تمامی مراحل آن مشهود بوده است.

به گزارش ایلنا، تشکل‌های غیردولتی در حوزه معلولیت، بیانیه‌ای در حمایت و تقدیر از علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و اقدامات وی در این وزارتخانه در آستانه استیضاح وی در مجلس، ارسال کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسمه‌تعالی

ضرورت حمایت همه‌جانبه تک‌تک اقشار مردم نسبت به آرمان‌های متعالی نظام جمهوری اسلامی و تقویت عزم ملی در تحقق اهداف توسعه کشور، امروز بر هیچ ایرانی مسلمانی پوشیده نیست و فعالان امور معلولان نیز از این قاعده عظیم مستثنی نیستند.

همسویی با ارکان مختلف جامعه در مسیر بالندگی و محافظت از انسجام ملی در برابر مشکلات داخلی و خارجی ایجاب می‌کند تا حمایت همه‌جانبه خویش را از تلاشگران متعهدی که بی وقفه در مسیر توسعه خدمات مورد نیاز جامعه کوشیده‌اند، به عمل آوریم. اکنون در کاروان تدبیر و امید، دولتمردانی حضور دارند که مصداق بارز این امر به شمار می‌روند و جناب آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از بارزترین این مصادیق می‌باشند.

مروری منصفانه بر کارنامه عملکرد آقای دکتر ربیعی در مدت زمان مسئولیت وی در مجموعه پرچالش وزارت کار، گویای عزم راسخ وی بر حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر، به‌ویژه افراد معلول جامعه است. اتخاذ رویکرد شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران و کارشناسان معاونت رفاه و تامین اجتماعی، توجه ویژه نسبت به برنامه‌های آموزشی، توانبخشی و توانمندسازی معلولان، ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول، افزایش مستمری معلولان و پیگیری برنامه‌های مناسب‌سازی توسط سازمان بهزیستی، افزایش یارانه‌های حمایتی و توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز گروه‌های مختلف دارای معلولیت، تنها بخشی از تلاش‌هایی است که در بخش‌های زیرمجموعه مدیریت وی به ثمر نشسته است.

یکی از بارزترین جلوه‌های عزم دولت تدبیر و امید، بالاخص در وزارت کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات افراد دارای معلولیت، ارتباط تنگاتنگ این وزارتخانه با سازمان‌های غیردولتی فعال در امور معلولان است. حافظه تاریخی ما هرگز از یاد نخواهد برد که در نتیجه این ارتباط، نقطه عطفی در زندگی افراد معلول شکل گرفت و آن، تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان بود که حضور پرافتخار نخبگان معلول در تمامی مراحل آن مشهود بوده است.

فعالان امور معلولان با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ انسجام ملی و اجتناب از دامن زدن به جهت‌گیری‌های جناحی-سیاسی، حمایت همه‌جانبه خود را از جناب آقای دکتر ربیعی و مدیریت هوشمندانه وی اعلام می‌دارند. لذا از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استدعا می‌شود تا با نگاهی منصفانه، کارنامه اثرگذار جناب آقای دکتر ربیعی را مورد بررسی قرار دهند و با رویکردی مدبرانه، با اعتماد مجدد به وی، زمینه تداوم این حضور ارزشمند در کاروان تدبیر و امید را فراهم نمایند.

باشد که به برکت این اعتماد، نهال رو به رشد امید و خودباوری در جامعه معلولان کشور، بیش از

پیش در ساختار جامعه، ریشه گسترانیده و ثمرات ارزنده آن در مشارکت اجتماعی معلولان به بار

بنشیند. انشاالله

تشکل‌های مردم نهاد حوزه معلولیت

انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس

موسسه محام

کانال معلولان

انجمن مهر معلولین چرام

انجمن ضایعات نخاعی استان تهران

کلینیک مددکاری اجتماعی ایمان

کانون کودکان اتیسم ایران (میتا)

انجمن اتیسم خراسان شمالی

کانال خبری سرزمین فرشتگان

بنیاد خیریه اتیسم ایران

بنیاد اتیسم رشد

رادیو توان

دکتر شهبازی حقوقدان و فعال حقوق افراد دارای معلولیت

بنیاد دیوار ۴۷

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز