خبرگزاری کار ایران

کارگران ایران چوکا تا سه ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۴۸

کارگران کارخانه «ایران چوکا» در استان گیلان مدعی هستند تا سه ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

 کارگران ایران چوکا در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: دست‌کم بابت بخش از دستمزد اردیبهشت ماه و حقوق کامل ماه‌های خرداد و تیر طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین زندگی از کارفرما می‌خواهیم بخشی از این طلب مزدی را پرداخت کند.

از قرار معلوم در این واحد تولیدی نزدیک به ۸۲۰ کارگر مشغول کارند که جدا از دستمزد، آنها در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز با مشکل روبرو هستند.

این منابع کارگری با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است، افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی این کارخانه‌ها، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده  همانند گذشته افزایش پیدا کند.

این کارگران در تشریح پیشینه مشکلات خود اظهار داشتند: ایران چوکا برای یکسال تا ۲۹ آبان ماه سال ۹۵ تعطیل بود که در نتیجه اعتراضات ده روزه کارگران، بار دیگرفعالیت تولیدی خود را از سر گرفت. ما نمی‌خواهیم بعد از پشت سر گذاشتن این همه مشکلات دوباره به وضعیت بحرانی سالهای قبل دچار شویم.

به گفته این کارگران؛ هم‌اکنون به دلیل تامین نشدن مواد اولیه و سایر مشکلات، شرکت چوکا با تمام ظرفیت تولید ندارد و میزان تولید آن در هر ماه به حدود دو تا سه هزار تن می‌رسد. این در صورتی است که ظرفیت تولید در این کارخانه حدود ۷ هزار تن در ماه است.

به نقل از کارگران این واحد گفته می‌شود: حدود ۱۰۰ نفر از همکارانی که از سال گذشته بازنشسته شده‌اند منتظر دریافت سنوات پایان خدمت خود از کارفرما هستند. همچنین  اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز از خواسته‌های کارگران این کارخانه است.

کارگران با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درمورد وضعیت کارخانه «ایران چوکا» و کارگرانش گفتند: امیدوار هستیم همچنان با حمایت مسئولان، مشکلات این قطب تولیدکننده کاغذ برطرف شده و سطح تولید افزایش پیدا کند و درنتیجه مشکلات کارگران از قیبل تاخیر‌های متداول در پرداخت مطالبات مزدی نیز برطرف شود.

علی  برزن (مدیرعامل کارخانه ایران چوکا) با بیان اینکه این واحد تولیدی همانند سایر واحدها دچار مشکلاتی است، حاضر به پاسخ به سوالات خبرنگار ایلنا به صورت تلفنی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز