خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

برگزاری همایش استانی روز خبرنگار با سخنرانی استاندار گیلان/ تجلیل از 3 خبرنگار شهید

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مراسم استانی روز خبرنگار، هفدهم مردادماه با سخنرانی استاندار گیلان و بخش‌های متنوع دیگر در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در آخرین جلسه ستاد برگزاری مراسم استانی روز خبرنگار سال ٩٧ در گیلان، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری این مراسم، اظهار کرد: امسال در مراسم روز خبرنگار، بیش از ٤٥٠ نفر از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی استان که از سوی مدیران مسئول نشریات خود معرفی شدند، تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان حوزه رسانه نقش مهمی در انتقال تجربه و علمی سازی این حوزه دارند، افزود: از این رو، بخشی از مراسم روز خبرنگار به تجلیل از ٣ پیشکسوت مطبوعات گیلان اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: همچنین خانواده ٤ نفر از روزنامه‌نگاران استان که طی یک سال اخیر مرحوم شده‌اند و ٣ شهید خبرنگار گیلانی در این مراسم تجلیل می‌شوند.

فاضلی تصریح کرد: به روال چند سال گذشته، یاد و نام شهیدان سیدمحمدرضا ثابت قدم، سیدمحمد اسحاقی و ابوالقاسم اخوان از خبرنگاران گیلانی در مراسم روز خبرنگار امسال با حضور خانواده‌های این شهدای گرانقدر گرامی داشته می‌شود.

وی اضافه کرد: سخنرانی استاندار گیلان، نماینده معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٤ تن از اصحاب رسانه استان به نمایندگی از این قشر فرهیخته و اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های مراسم روز خبرنگار امسال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: همایش استانی روز خبرنگار به همت این اداره‌کل و همکاری استانداری و خانه مطبوعات گیلان از ساعت ٩:٣٠ صبح چهارشنبه ١٧ مردادماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ هفدهم مردادماه سال ١٣٧٧، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز