خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگرانِ کاغذسازی پارس/مطالبات معوقه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۷۶

منابع خبری در کارخانه کاغذ پارس گفتند؛ وضعیت کارخانه «کاغذسازی پارس» تقریبا از آذر سال گذشته رو به بهبودی‌ست و کارفرما با تامین منابع مالی همه مطالبات مزدی کارگران را تا امروز پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران شاغل در کارخانه «کاغذسازی پارس» با بیان اینکه مشکل نداشتن منابع مالی کافی باعث شده حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه، سه ماه از دستمزد معوقه کارگران این کارخانه پرداخت شد.

به گفته وی، رضایت کارگرانی که پیش از این به شیوه اجرای قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد صنعتی انتقاد داشتند نیز فراهم شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات کارگران این واحد تولیدی تشکیل نهاد صنفی کارگری بود که با برگزاری انتخابات شورایی هم‌اکنون کارگران این کارخانه از شورای اسلامی کار برخوردار هستند.

به گفته وی، سال گذشته کارگران کارخانه «کاغذسازی پارس» در واکنش به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی، تغییر قرارداد‌ کار، نداشتن امنیت شغلی، ایجاد فضای امنیتی در محیط کارخانه، نداشتن نهاد صنفی‌‌ کارگری و همچنین به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد داشتند و مرتبا دست به اجتماع صنفی می‌زدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز