خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ربیعی فدای تیم اقتصادی روحانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۵۳

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کشوری گفت: متاسفانه وزیر چون از بدنه کارگری است، فدای تیم اقتصادی روحانی می‌شود و قطعا اگر ربیعی از بدنه کارگری نبود، استیضاح نمی‌شد. از نمایندگان می‌خواهیم قضیه را کارشناسی کنند و وزیر مقصر را استیضاح کند. آیا مقصر گرانی وزیر اقتصاد است یا کار؟

غلامرضا طالبا (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان و عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کشوری) در خصوص ورود دوباره استیضاح علی ربیعی به صحن علنی مجلس به خبرنگار ایلنا، گفت: تشکل‌های کارگری استان مخالف سرسخت این استیضاح هستند و آن را به وضوح سیاسی و باج‌خواهی‌ می‌دانند.

وی عنوان کرد: این استیضاح سیلی به بدنه کارگری است نه ربیعی و قطعا جامعه کارگری استان پاسخ این سیلی را می‌دهد و در آینده انتخاب خود را با دقت بیشتری انجام خواهد داد. یقینا دیگر به نمایندگانی که به دنبال منافع کارگری نباشند، رای نخواهیم داد.

طالبا با اشاره به این نکته که به‌جای کمیسیون اجتماعی چرا در صحن علنی استیضاح مطرح شد، افزود: روال پیش رو در مورد این استیضاح، روش معمول و درستی نیست. وزیر ابتدا باید به کمیسیون برود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، اگر نمایندگان در کمیسیون قانع نشدند سپس به صحن علنی مجلس برود. این روال در ۱۰ سال گذشته معمول بوده اما متاسفانه در مورد ربیعی صورت نگرفته است.

وی در ادامه تشریح کرد: متاسفانه وزیر چون از بدنه کارگری است، فدای تیم اقتصادی روحانی می‌شود و قطعا اگر ربیعی از بدنه کارگری نبود، استیضاح نمی‌شد. از نمایندگان می‌خواهیم قضیه را کارشناسی کنند و وزیر مقصر را استیضاح کند. آیا مقصر گرانی وزیر اقتصاد است یا کار؟

وی گفت: در این استیضاح ۱۲ بند مطرح شده است ازجمله واردات بی‌رویه، بالا رفتن نرخ ارز، اشتغال و غیره که هیچکدام از این موارد به ربیعی و وزراتخانه او  مربوط نمی‌شود. از وظایف وزارت کار تنظیم روابط‌کار است نه ایجاد اشتغال. در این استیضاح یک بند هم در رابطه با تعاون، کار و تامین اجتماعی نیست.

غلامرضا طالبا گفت: وزارت جهاد کشاورزی هنوز پول گندمکاران را از سال گذشته پرداخت نکرده،. آنها باید استیضاح شوند یا وزیر کار!! متاسفانه وزیر چون از بدنه کارگری است فدای تیم اقتصادی روحانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز