خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۲ وزیر ترکیه را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۲۹

تنش در روابط آنکارا و واشنگتن بر سر ادامه بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه تشدید شده است. آمریکا وزرای کشور و دادگستری ترکیه را تحریم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، واشنگتن در واکنش به ادامه بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه، وزرای کشور و دادگستری دولت «رجب طیب اردوغان» را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای با اعلام تحریم «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به خاطر نقششان در بازداشت برانسون٬ تصریح کرد تمامی اموال این دو وزیر ترکیه در آمریکا مسدود می‌شود و آمریکایی‌ها حق معامله با آن‌ها را ندارند.

این وزارتخانه بازداشت برانسون٬ کشیش آمریکایی ۵۰ ساله را ناعادلانه خوانده و گفته است دوام این بازداشت غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه ترکیه نیز این تصمیم واشنگتن را «خصمانه» دانسته و اعلام کرده است که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

اندرو برانسون در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام «جاسوسی» و «تروریسم» ارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن» و گروه‌های شورشی کُرد بازداشت شد.

اتهامات این کشیش آمریکایی که بیش از دو دهه در ترکیه زندگی کرده است، می‌تواند منجر به صدور حکم ۳۵ سال زندان شود. برانسون این اتهامات را رد کرده است.

این کشیش آمریکایی، هفته گذشته پس از ۲۱ ماه زندان به حبس خانگی منتقل شد. وی اخیرا درخواست کرده بود که تا زمان برگزاری دادگاه، حبس خانگی او به حال تعلیق در بیاید که روز سه‌شنبه دادگاه این درخواست را رد کرد.

به گفته کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خود مستقیما در خصوص برانسون با اردوغان صحبت کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز