خبرگزاری کار ایران

آنکارا بهبود روابط با واشنگتن را مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۳۷

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، کشورش آماده بهبود روابط با آمریکا است مشروط بر این‌که طرف مقابل با آنکارا صادق باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی و دانشکده بهداشت در آنتالیا (جنوب غرب ترکیه) گفت: «ما آماده بهبود بخشیدن به روابط‌مان (با آمریکا) هستیم مشروط بر این‌که طرف آمریکایی با ما صادق باشد. در صورتی‌که واشنگتن به وعده‌های داده شده به ما، عمل کند آماده هستیم با آنها به توافق برسیم.»

چاووش‌اوغلو خاطرنشان کرد، کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند با آنها هم‌گام هستند. «هر طرفی که با تروریسم مبارزه می‌کند، از نظر ما مشکلی نیست. ولی کسانی‌که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، خواه اشخاص باشند یا دولت‌ها و یا نهادها؛ آنها با این تروریست‌ها همسو و هم‌گام هستند.»

وزیر خارجه ترکیه افزود، کارشناسان ترکیه و آمریکا در ماه مارس آینده برای بررسی مسائل مورد اختلاف، دیدار خواهند کرد. به گفته چاووش‌اوغلو، در همان زمان آنکارا درباره پاک‌سازی شهر «منبج» سوریه از «تروریست‌ها» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی پیشتر پس از دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، در آنکارا، گفته بود که ترکیه از ایالات متحده انتظار دارد حرف و عملش درباره مبارزه با تروریسم در سوریه به‌ویژه درخصوص شبه‌نظامیان کُرد در منبج، یکی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز