خبرگزاری کار ایران

در آخرین روز معاملات بورس ثبت شد؛

بازدهی 14 درصدی شاخص در 5 روز

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۴۳

شاخص کل بورس در پنج روز معاملاتی هفته جاری با رشد و رکورد زنی های مداوم به کار خود پایان داد تا جایی که در این مدت بارشد بیش از 15 هزار واحدی بازدهی 14 درصدی را برای سرمایه گذاران ثبت کرد. گروه های بزرگ مثل فلزات اساسی، پالایشی ها و پتروشیمی ها در این مدت بیشترین تاثیر را بر صعود نماگر بورس داشتند.

به گزارش ایلنا، در داد و ستدهای روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشدی دو هزار و 777 واحدی توانست از مرز 123 هزار واحدی هم عبور کند و در چند قدمی رکوردی جدید به کار خود پایان داد.

امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، تاپیکو، گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان ، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 2.2 درصدی نماگر بورس را رقم زدند تا این متغیر در عدد 123 هزار و 951 واحد به کار خود پایان دهد.

شاخص کل هم وزن نیز در روز جاری 105 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول یک هزار و 686 واحد و شاخص بازار دوم 7 هزار و 248 واحد صعودی شدند.

پتروشیمی پارس، تاپیکو، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه امروز در فهرست پربیننده ترین نمادهای بورسی قرار گرفتند و با رشد قیمت به کار خود پایان دادند.

سرمایه گذاران بورسی در پایان معاملات امروز بیش از دو میلیارد و 136 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 742 میلیارد تومان بود و در 135 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

حجم معاملات نسبت به روز گذشته 65 درصد و ارزش معاملات 106 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

فولاد مبارکه با معامله 192 میلیون سهمی به ارزش 85 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را از آن خود کرد.

پروشیمی پارس، سیمان بهبهان، فولاد خوزستان، معدنی دماوند، فرآوری مواد معدنی ایران، پالایش نفت تهران و فولاد کاوه جنوب امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند. در مقابل نمادهای تولید مواد اولیه داروپخش، پارس مینو، تولیدی شهید قندی، تولید محور خودرو، پاکسان، کالسیمین و داروسازی زهراوی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام پتروشیمی پارس، تاپیکو، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس،فولاد خراسان و پالایش نفت تهران بیشرین تقاضا ها را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق صکوک سایپا، سهام نهادهای مالی بورس، سهام ملی مس، اوراق صکوک گل گهر و سهام پتروشیمی پردیس خارج شوند.

بررسی عملکرد صنایع بورسی نیز در معاملات امروز نشان می دهد که گروه فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و شیمیایی ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین شاخص صنایع فنی مهندسی، تامین آب،برق ،گاز ،محصولات چوبی، چند رشته ای، سایر معادن، شیمیایی و فرآورده های نفتی با بیشترین رشد مواجه شدند. سهام شرکت های این گروه ها با رشد قیمت و اقبال بازار همراه بودند.

این گزارش حاکی است شاخص کل بورس در پنج روز معاملاتی هفته جاری با رشد و رکورد زنی های مداوم به کار خود پایان داد تا جایی که در این مدت بارشد بیش از 15 هزار واحدی بازدهی 14 درصدی را برای سرمایه گذاران ثبت کرد.

گروه های بزرگ مثل فلزات اساسی، پالایشی ها و پتروشیمی ها در این مدت بیشترین تاثیر را بر صعود نماگر بورس داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز