خبرگزاری کار ایران

ضرورت مجوز جدید برای خاموش کردن آتش در هورالعظیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۳۰

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان از نیاز به مجوز برای انجام پرواز هواپیمای آب‌پاش به منظور اطفای آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در باره آخرین وضعیت آتش سوزی بخش عراقی تالاب هور‌العظیم گفت: شب گذشته در جلسه ستاد بحران پیشنهاد شد تا سازمان آب و برق خوزستان امکان رهاسازی آب از طریق بخش ایرانی به عراق را بررسی کند تا مشخص شود انتقال آب به سمت عراق از رودخانه کرخه قابل تأمین است یا اینکه امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.
 
وی افزود: به دلیل این آتش‌سوزی و دود ناشی از آن شهرهای مرزی استان خوزستان را فرا گرفته است. فرمانداری شهرهای هویزه، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه و کارون باید ضمن قرار داشتن در حالت آماده باش بر فعالیت مراکز درمانی نیز نظارت داشته باشند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: خاموش کردن مجدد آتش سوزی در هورالعظیم بخش عراقی مستلزم مجوز جدید است.

وی تصریح کرد: برای آتش سوزی دوباره در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مقرر شده تا با توجه به تاثیرگذاری بیشتر هواپیما در اطفای حریق تقاضای پرواز برای هواپیما در خاک عراق از سوی مدیریت بحران خوزستان به وزارت کشور و وزارت دفاع تقدیم شود.

لاهیجان زاده عنوان کرد: آغاز دوباره این آتش سوزی به دلیل خشکسالی بودن در بخش عراقی این تالاب است و طبق آخرین بررسی از این آتش سوزی تقریبا 25 هزار هکتار نیزارهای این تالاب در آتش سوخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز