خبرگزاری کار ایران

سیروس کاکی خبر داد:

کشف یک تن و نیم آرد غیر مرتبط با نوع پخت نان در دیواندره

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۲۸

مسئول نمایندگی استاندارد دیواندره از جمع آوری و عودت یک هزار و چهارصدکیلوگرم معادل ۳۵ کیسه آرد غیر متناسب با نوع نان پخت شده توسط کارشناسان این اداره کل در شهرستان دیواندره خبر داد.

سیروس کاکی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در سه نوبت بازرسی از واحدهای نانوایی سنگک‌پزی که در قالب گشت مشترکی توسط کارشناسان استاندارد و مرکز بهداشت شهرستان دیواندره انجام شد مقدار یک‌هزار و  ۴۰۰ کیلو گرم آرد مخصوص پخت نان لواش که در این سنگک‌پزی‌ها توزیع شده بود مشاهده و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران هشت نوع آرد شامل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، کامل، ماکارونی و سمولینا تعریف شده، افزود: استفاده از آرد متناسب در پخت نان، در کیفیت نان تأثیر به‌سزایی دارد.

کاکی همچنین درباره دستگاه‌های پخت نان متذکر شد: تمامی دستگاه‌های پخت نانوایی‌ها باید دارای علامت استاندارد بوده و سیستم حرارت‌دهی آنها از نوع غیر مستقیم باشد زیرا پخت نان با حرارت مستقیم مغایر با ضوابط استاندارد بوده و سلامت مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد و ضروری است نانوایی‌ها از دستگاه‌های پخت نان با حرارت غیرمستقیم استفاده کنند.

مسئول نمایندگی دیواندره از شهروندان خواست درصورت  مشاهده هر گونه موارد مصرف آرد غیر متناسب با نان پخته شده، مراتب را به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز