خبرگزاری کار ایران

ادعای سخنگوی ائتلاف عربی:

استان «صعده» به محلی برای ارسال موشک‌های ایران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۲۱

سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یک نشست خبری در ریاض پایتخت عربستان مدعی شد که ائتلاف عربی به تلاش‌های خود برای ایجاد کشتیرانی در دریای سرخ و باب‌المندب در مقابل تهدیدها ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «عرب نیوز»، «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یک نشست خبری در ریاض پایتخت عربستان مدعی شد: «ایران به تهدیدهایش در مسیر دریانوردی باب‌المندب و دریای سرخ ادامه می‌دهد. ائتلاف عربی هم اقداماتی برای حفظ امنیت این مسیر دریایی در دریای سرخ انجام داده‌ است.»

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد: «هدف از عملیات‌های نظامی در یمن، احیای مشروعیت است. انصارالله که مورد حمایت ایران است، اخیرا یک پایگاه دریایی در تاهیتا را کاملا برخلاف مقررات بین المللی منفجر کرد.»

المالکی مدعی شد: «ائتلاف عربی همه اقداماتش را با در نظر گرفتن قوانین بشردوستانه و بین‌المللی انجام می‌دهد. انصارالله با حمایت ایران، جان غیر نظامیان را با استفاده از عملیات‌هایی که در مناطق غیرنظامی دارند، به خطر می‌اندازند.»

وی مدعی شد: «بیش از ۵ میلیون یمنی از کمک‌های بشردوستانه "ملک سلمان" پادشاه عربستان منتفع شده‌اند. استان صعده به محلی برای ارسال موشک‌های بالستیک ایران تبدیل شده است. ۲۲ سرزمین، دریا و بندر در یمن هنوز تحت عملیات است و انصارالله همچنان به ایجاد خلل در مسیر کشتی‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهند. بین ۲۳ تا ۳۰ جولای، ۵۲۱ مبارز انصارالله از بین رفته‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز